Σκέψεις για keyboard maps;

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Feb 21 00:31:33 EET 2002

Αλέξανδρος Διαμαντίδης wrote:

> Αν ξέρεις πώς μπορείς να κάνεις ένα προγραμματάκι να καλείται όταν πατάς
> escape, το προγραμματάκι που χρειάζεσαι είναι το παρακάτω:
> (από τον Ivan Pascal <pascal at info.tsu.ru>)
>
> ------
> #include <X11/Xlib.h>
> #include <X11/XKBlib.h>
>
> int main (int argc, char ** argv)
> {
>   Display * dpy = XkbOpenDisplay( "", NULL, NULL, NULL, NULL, NULL);

	XKB error: Cannot open display:

Όμορφο προγραμματάκι όμως.  Δεν υπάρχει λύση που να δουλεύει τόσο σε
κονσόλα όσο και σε X (thank you DISPLAY & environment).  Διάολε, δεν
υπάρχει λύση ούτε καν αν δουλεύεις μόνο σε κονσόλα, δεδομένου ότι εγώ
μπορεί να αλλάξω π.χ. το keyboard map σε ελληνικό, να γράψω ένα κείμενο,
μετά να δω ένα γράμμα από τη φίλη μου τη Cheyenne που μένει στην γαλλόφωνη
περιοχή της Σενεγάλης, και να φορτώσω γαλλικό map, οπότε το 'a' δεν στέλνει
πλέον το 'α' όταν είμαι σε μη-αγγλικό mode :-(

<boredom>
  Κι αν κάποιος έχει μια καλή ιδέα, που να ξεκινάει από το "OK, θα φτιάξω
  στην κονσόλα μου, το keymap να είναι property του virtual terminal, οπότε
  να μπορώ να έχω διαφορετικά keyboard maps σε κάθε τερματικό" (που είναι
  μια καλή ιδέα), πάλι δεν λύνεται το πρόβλημα με elegant τρόπο, αφού
  υπάρχει και το ^Z.  Σκεφτείτε την περίπτωση που ένα πρόγραμμα
  χρησιμοποιεί ανετότατα το γαλλικό map που φόρτωσα πριν εγώ (π.χ.  το vim,
  τον οποίο έχει κάνει fork() το mutt, που διαβάζει τα email), κι εγώ πατάω
  Ctrl-Z, ξεκινάω ένα άλλο vim και θέλω να κάνω edit ένα αρχείο με
  ελληνικά.  Τζίφος πάλι.</para>

  Δεν ξέρω, ιδέες κανείς;  Το πρόβλημα είναι μάλλον πιο πολύ ενδιαφέρον για
  την i18n λίστα, αλλά ας με κάνει redirect κάποιος αν σας φαίνεται
  βαρετό.
</boredom>

Λοιπόν;

Giorgos Keramidas                           FreeBSD Documentation Project
keramida@{freebsd.org,ceid.upatras.gr}      http://www.FreeBSD.org/docproj/