H Elliniki glossa (ligo asxeto alla aksizei) --- Off-topic WARNING

Apollon Koutlides market98 at otenet.gr
Mon Feb 4 13:11:01 EET 2002

Merikes anakribeies sto keimeno... (gia ta ypoloipa den 3erw):

Ta "daneia" kai "antidaneia" einai ekfanseis mh-enteloys (en-telos,
shmainon to eswterika teleio me thn ennoia toy plhroys, oloklhrwmenoy)
domhs se mia glwssa, kai den einai anyparkta sthn Ellhnikh - oyte kan
se opoiadhpote morfh ths arxaias Ellhnikhs. Oso gia to plh8os twn
lektikwn morfhmatwn ths Ellhnikhs, sigoyra einai megalo alla oxi ayto
poy anaferetai: H gigantiaia poikillothta poy kapoioi parathroyn ofeiletai
stis polyplh8eis metalla3eis ths glwssas kai OXI se pragmatikh ektash
(me apla logia, metrhsane la8os giati den katalabainoyn arketa kala
thn Ellhnikh glwssa). Epishs, den yparxoyn prwtogeneis le3eis - oles
oi glwsses toy kosmoy einai shmeiologikes apo th stigmh poy
perilambanoyn afhrhmenes ennoies. H afairesh den exei sygkekrimenh
morfh, kai ws ek toytoy den mporei na yparxei "ena pros ena kai epi"
sxesh meta3y toy synoloy twn afhrhmenwn ennoiwn kai twn lektikwn
morfhmatwn poy xrhsimopoioyntai gia na tis ekfrasoyn.

profhteia: pro + fhmi = prolegw
an8rwpos: anw 8rwskwn = aytos poy koitaei epanw (anafora sth or8ia
stash).

Apla asteio... kai de synadei ka8oloy me ta paradeigmata, ta opoia
to mono poy katadeiknyoyn einai thn empedwsh enos tropoy skepshs
sta lektika morfhmata, kai se kammia periptwsh mia aitiwdh sxesh
(o oros einai episthmonikos, exei poly sygkekrimeno periexomeno kai
einai asygxwrhth h akrith xrhsh toy se ena "episthmofanes" keimeno)

To teleytaio kommati einai entelws paralhrhmatiko. H Ellhnikh glwssa
stereitai
ma8hmatikhs domhs, kai enas apo toys logoys poy oi Ellhnes ma8hmatikoi
emeinan sxetika periorismenoi se kapoia ereynhtika pedia htan o ari8mhtikos
symbolismos poy xrhsimopoioysan. Oi arabikoi ari8moi poy xrhsimopoioyme
shmera htan kata basin agnwstoi stoys progonoys mas. Typiko paradeigma
twn synepeiwn aytwn twn gegonotwn einai h anagwgh twn ma8hmatikwn se
antikeimeno latreias kai bash mystikystikwn antilhpsewn (blepe
Py8agoreioys). Einai mia synephs  kai periektikh glwssa, epitrepei akribeis
diatypwseis, apo8arrynei ta genikologa ekfrastika sxhmata, alla ws ekei.
Mhn trella8oyme kiola... oso gia tis gewmetrikes apeikoniseis, o ka8enas
mporei na diale3ei ena tropo metasxhmatismoy twn dedomenwn kai mia
morfh grafikhs parastashs kai na bgalei kati omorfo kata boylhsin. Ayto omws
den apotelei se kammia periptwsh apodei3h domhs se o, tidhpote.

H episthmonikh skepsh adynatei na proxwrhsei otan xtypaei se toixoys
xtismenoys apo xontra kefalia opws ayto toy grafontos, kai oxi logw
elleipshs a3iopoihshs ths Ellhnikhs glwssas. Agapaw kai sebomai th
glwssa moy, alla h antikeimenikothta einai adiapragmateyth.