sendmail / queue

Alexandros Droseltis alexandros.droseltis at berlin.de
Fri Dec 27 16:11:01 EET 2002

Γεια χαρά σε όλους!

Η διανομή που χρησιμοποιώ είναι SuSE 8.0 pro. Προσπαθώ να μεταβώ από kmail σε
mutt, και το έχω καταφέρει σε όλα εκτός από την αποστολή mail. Αρχικώς, όσο
ήμουν συνδεδεμένος με το δίκτυο, μπορούσα να στείλω απευθείας *ένα* μήνυμα με
το mutt (δηλ. με μια εντολή για κάθε αναβεβλημένο μήνυμα ξεχωριστά). Όμως
αυτό που θέλω  είναι να στέλνω τα μηνύματα σε μια ουρά και από κει να τα
στέλνω με *μια* εντολή, παρά να στέλνω κάθε αναβεβλημένο μήνυμα ξεχωριστά. Αν
το έχω καταλάβει σωστά (τι πρέπει να κάνω), γράφω κάθε μήνυμα με το mutt, το
«στέλνω», αυτό πάει στην ουρά και από κει θα πρέπει το αναλαμβάνει το
sendmail. Εδώ αρχίζουν τα προβληματα:

1. Σε διάφορα βοηθήματα που διάβασα, γράφει ότι τα μηνύματα της ουράς
στέλνονται με την εντολή sendmail -qf . Όμως το sendmail βρίσκεται στο
/usr/sbin, δεν διατίθεται για τους «κοινούς» χρήστες. Θα πρέπει να αλλάξω τις
άδειες, ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλους τους χρήστες ή υπάρχει κάποια πιο
κομψή λύση;

2. Αφού μέσω του «YaST > Δίκτυο-Βασικά > Αλληλογραφία» επέλεξα «Ρύθμιση μέσω
τηλεφώνου», έδωσα το όνομα του SMTP server. Δε βρήκα κάποια δυνατότητα να
εισάγω username και password για την authenication του SMTP server μέσω YaST.
Τώρα, εφόσον γράψω και «στείλω» ένα e-mail με το mutt, αυτό πάει στην ουρά
(αυτό μπορώ να το διαπιστώσω με το mailq αλλά μόνο ως root) και όταν δώσω την
εντολή sendmail -qf, το μήνυμα δε στέλνεται (όπως άλλωστε, περίμενα) και
λαμβάνω ένα εσωτερικό μήνυμα ότι ο server χρειάζεται authentication.

Συνοψίζω τις ερωτήσεις στα εξής:

	α) Ενδείκνυται να αλλάξω τις άδειες του sendmail;

	β) Πώς μπορώ να ρυθμίσω το sendmail ώστε να δέχεται ορίσματα για
	authenticatiion;

	γ) Πώς μπορώ να έχω τις προσωπικές μου ρυθμίσεις στο sendmail (κάτι σαν
	.sendmailrc) καθώς δεν είμαι ο μόνος χρήστης του μηχανήματος, και δεν θα
	επιθυμούσα να βρίσκονται τα στοιχεία (όνομα, κωδικός) του SMTP μου σε
	κατάλογο εκτός του $HOME.

Συγγνώμη αν ρωτάω πολλά. Όλ' αυτά σχετίζονται μεταξύ τους. Έχω ψάξει μέρες
χωρίς να βρω κάποια λύση στο ζήτημα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για
οποιαδήποτε λύση ή σχετική παραπομπή.

Καλές Γιορτές
Αλέξανδρος