Tonoi sto Redhat 8 (SOLVED)

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Wed Dec 18 10:53:02 EET 2002

V13 <v13 at priest.com> said:

> kai pos eksigeis to oti doylevo se kde edo kai xronia xoris idiaitero
> problima? Ayti ti stigmi exo pIII/500 (kai 400M peripoy mnimi) kai paei mia
> xara me kamia 20aria anixta parathyra konqueror, netscape, kmail kai merika
> kate san allos xristis (to opoio simainei oti ena megalo komati toy kde
> trexei 2 fores) + arketa rxvt (>20) + squid, apache, sendmail, bind kai polla
> alla psila, kathos kai me arketa (kai baria) cron jobs....

Εντάξει, έχεις και 400Μ μνήμη. Πάντως και με 128 είναι ΟΚ. Γενικά
το μόνο μηχάνημα που μου είχε παρουσιάσει σοβαρό πρόβλημα ταχύτητας
με το KDE (και με οτιδήποτε πιο βαρύ από windowmaker με ένα xterm
να παίζει μόνο του) ήταν το παλιό μου φορητό (PII233+64MB).

BTW το konsole είναι η καλύτερή μου εφαρμογή, κυρίως χάρη στη δυνατότητα
να υποστηρίζει named sessions (έτσι ξέρω ότι τρέχω π.χ.
rsh to danaos, httpd logs, vi myprogram.c) και εσχάτως με τα bookmarks.

> <FLAME part="2">
> Mporei na einai poio argo apo to gnome (H kalytera, h qt na einai poio argi
> apo to gtk) alla den nomizo to gnome na plisiazei se tiota to kde oson afora
> tin ypodomi...
> </FLAM>
>
> <<V13>>
>
> p.s. ta kata kairoys kde poy eixa kai doyleva mia xara: 1.x, 2.x, 3.0.x,
> 3.1beta2.. na min anafero toys epeksergastes ...

Επίσης. KDE με CVS εδώ και 3 χρόνια.
Πάνω σε αυτό έχω να πω ότι το KDE όπως και οι περισσότερες εφαρμογές C++
αδικούνταν στο linux λόγω της ελλιπούς υποστήριξης των δυνατοτήτων της
γλώσσας τόσο από τον compiler όσο και από το linker. Η σπουδαιότερη διαφορά ήταν
στο χρόνο εκκίνησης μιας εφαρμογής ή ενός δυναμικά φορτωνόμενου plugin. Γιατί
ο χρόνος εκτέλεσης ήταν πάντοτε συγκρίσιμος με αυτόν της C. Π.χ. το rendering engine
της Khtml είναι ό,τι πιο γρήγορο στον τομέα του, το KMail κάνει full text αναζήτηση
στα 18.000 μηνύματα που έχω μέσα σε 25 δευτερόλεπτα κλπ.

 Τώρα με τον gcc3.2 είδαμε το φως το αληθινό. Και επίσης το KDE3.1 *είναι* αισθητά
πιο γρήγορο από το KDE3.0.

Επίσης αυτό που λες για την υποδομή δεν είναι καθόλου τυχαίο. Καλώς ή κακώς,
GUI χωρίς OO τεχνικές δε γίνεται. Τα plugins λόγου χάρην είναι πολύ δύσκολο
να υλοποιηθούν χωρίς πολυμορφισμό. Φυσικά, όπως λένε και οι οπαδοί του
gtk, δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιείς μια ΟΟ γλώσσα για να γράφεις ΟΟ
προγράμματα. Ωστόσο η μόνη διαφορά μιας ΟΟ γλώσσας από μια μη ΟΟ είναι ότι
η πρώτη σου παρέχει έτοιμες όλες τις τεχνικές (κληρονομικότητα, πολυμορφισμός
κλπ) που πρέπει να εξομοιώσεις στη δεύτερη. Αυτή η εξομοίωση αφ' ενός απαιτεί
πόρους και αφ' ετέρου δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα γίνει σωστά (βλ: θα
πρέπει να αλλάξεις χίλια δυο πράγματα για να μεταφέρεις μια εφαρμογή gtk1 σε
gtk2, ενώ από qt1 σε qt2 και από qt2 σε qt3 ήθελαν αλλαγές το πολύ λίγες γραμμές
κώδικα σε κάθε χιλιάδα).