othonh,internet,c(olo provlimata)

I.Ioannou roryt at roryt.gr
Tue Apr 30 00:23:01 EEST 2002

On Monday 29 April 2002 12:41, George Pletsas wrote:
> ,kapoios mou eipe pws gia na allaxw thn analysh ths othonhs prepei na
> katevasw to ximian (ximian.com)einai swsto; iparxei ki allos tropos?

H analysh ths othonis sou sta X-windows rithmizetai apo to arxeio
config twn X, sthn periptwsh sou /etc/X11/XF86Config, ekei pros to telos
pou leei Modes, analoga to chip pou xrisimopoieis, kai analoga me ta
modes pou exeis diathesima - den einai kai toso aplo to thema gia arxario.
San arxikh dokimh prospathise na patiseis ALT CTRL + (to + sto arithmitiko
pliktrologio , oxi auto me to = mazi), an hdh to systima sou exei pollapla
modes sto XF86Config, tha sou kanei enallagh mesa se ayta - oxi akribws auto
pou thes na pw thn alithia.
Gia na matheis pragmatika pws douleuei to pragma dwse
man XF86Config

> alitheia ta cd sta red hat 6.2 posa einai exw mono to prwto; mia allh

1 binaries
1 sources (optional)
1 power tools (optional)

Alla an mporeis na rikseis 7.2 (mias kai apo oti katalabainw eisai sthn arxh)
tha sou erthoun kapoia pragmata poio eykola

> erwthsh einai re pedia pws anoigw th c++ kai epishs aporia ine giati den
> borw na anoixw ta arxeia apo katalogous sto gnome ; otan paw na anoixw th

Mhn kaneis ypotheseis. Opws to katalabainw, sinithismenos profanos apo
ergaleia programmatismou se alla "leitourgika", nomizeis oti h glwssa (px
c++) einai ena grafiko peribalon, kai perimeneis na sou anoiksei grafiko
desktop. Ayto den einai swsto akomi kai sta Winblows. Apla etereies opws h M$
h h Borland "desane" ton compiler tous, me ena grafiko IDE kai fiaksane ayto
pou ksereis san Visual C h Borland C, h Delphi. Sthn pragmatikotita o kyklos
programmatismou pantou einai o idios (aplopoihmeno, alla arkei) :
1) editor - opoiosdhpote editor
2) compiler
3) debuger

Ta diafora IDE apla "automatopoioune" aythn thn diadikasia (telos pantwn, ta
visual exoun kai alla kaloudia, alla h genikh idea einai ayth)

Sto Linux gia na breis kati to antistoixo tha prepei na katafygeis eite se
kati tou styl Kylix (delphi gia linux), h kdeveloper (IDE gia c/c++)
h se kati paromoio. H alliws akoloutheis ta poio panw bimata, pou einai kai
oti oi perissoteroi kanoun (diladi enas editor na grapseis ton kwdika, o
command line compiler na sou fiaksei to binary, o gdb gia debug)
Sthn pragmatikotita auto pou trexeis esy me c++ einai o command line compiler
mono. Gia perisotera :
man g++
h koita sto help tou kdevelop

Twra to "anoigw ta arxeia apo gnome". Epishs mathimenos lathos apo ta
winblows nomizeis oti ena desktop periballon prepei na sou "anoigei" me
kapoio magiko tropo ta diafora arxeia. An kai to gnome kai to kde exoun kati
antistoixo, den douleuei opws exeis sinithisei apo allou. Apla entopise poia
efarmogh anoigei to antistoixo arxeio kai xrisimopihse thn (px thes pdf
arxeia ? xpdf  - ps arxeia ? gv -  images ? gqview, ee, kview,gimp k.o.k -
text arxeia ? gvim,xedit,kedit k.o.k kai paei legontas)

> thavmastiko kai mou leei broken link apo edwlh gramhs (file modem) opoios

sto directory /dev/ exeis lathos orismeno to link tou modem.
man ls
man ln
Ena hint : estw to modem sou sthn Com1 tou dos
modem -> ttyS0
sthn Com2 :
modem -> ttyS1
k.o.k

Se genikes grammes, ayta pou sou lew mporei na sou fenontai kai
akatalabistika, alla pistepse me, aytes einai oi apantiseis. Apla agorase ena
kalo biblio gia linux (h unix) gia arxareious kai diabase to prosextika.
Opws epishs arxise na psaxneis ta man pages (h xman tha se boithisei kapws)
psakse to dir /usr/doc, thn entolh info, h psakse sto internet gia howto,
faq, k.o.k (mia bolta apo to hellug isws se boithisei). Episeis rikse mia
matia sta FAQ kai sto search ths listas (http://lists.hellug.gr)

Nomizw sou loipoun kapoies basikes gnwseis, opote kalo psaksimo kai diabasma.

--
I.Ioannou <roryt at roryt.gr>