EKTYPQSH ELLHNIKQN APO LOCALIZED LINUX

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Mon Apr 1 23:06:01 EEST 2002

On Monday 01 April 2002 14:22, Big Lebowski wrote:
> Για Konqueror, Kedit και ό,τι άλλο χρησιμοποιεί QT, πρέπει να βάλεις στο
> .bashrc κάτι σαν:
> QT_FONTPATH=/usr/**/**/Truetype.
> export QT_FONTPATH
> Εννοείται ότι εάν γράψεις ακριβώς αυτό που σου έγραψα δεν θα δουλέψει.Δεν
> θυμάμαι ακριβώς πως ακριβώς πρέπει να είναι, πάντως σίγουρα μπορείς να το
> βρείς στα doc της QT (/usr/local/qt/).
> Αυτά τα ολίγα, ελπίζω να βοήθησα!
Μάλλον τον ενδιαφέρουν γραμματοσειρές Type1, όχι TrueType. Εγώ νομίζω ότι
συμβαίνει το εξής:

-Χρησιμοποιείται στην οθόνη μια γραμματοσειρά bitmap π.χ. Helvetica gr (το
αντίθετο θα ήταν περίεργο, αφού οι Type1 είναι αισχρές στην οθόνη).
-Όταν πάει να τυπώσει, η ghostscript δε βρίσκει φυσικά τη Helvetica gr στο
Fontmap.
-Άρα την αντικαθιστά με μια default γραμματοσειρά Type1 (π.χ. Helvetica -
adobe) που φυσικά δεν έχει ελληνικά.

Εγώ έχω να προτείνω τις εξής λύσεις:
1) Αντικατάσταση με το χέρι των default γραμματοσειρών Type1 με αντίστοιχες
ελληνικές (έτσι κι αλλιώς καλό είναι).
2) Χρήση γραμματοσειρών truetype στο KDE, σε συνδυασμό με μια έκδοση του Qt
μεγαλύτερη ή ίση της 2.3, που τις ενσωματώνει στην τελική παραγόμενη
Postscript και τυπώνονται ανεξαρτήτως Fontmap σε οποιοδήποτε Postscript
σύστημα.
Φυσικά μπορεί να λέω άλλα για άλλα (σόρυ σε αυτήν την περίπτωση), αλλά θα
ήθελα να ξέρω τι έκδοση είναι π.χ. η Ghostscript και το KDE, τι
γραμματοσειρές χρησιμοποιούνται στις ιστοσελίδες κλπ. για να πω κάτι
καλύτερο.