partition size

DJ Art djart at linux.gr
Wed Sep 26 16:40:01 EEST 2001

On Wednesday 26 September 2001 13:51, Steve Stavropoulos wrote:

>  An den 8es to xaos tou /usr na pas sta win pou ka8e programma exei
> kai ton katalogo tou (+malakies diamoirasmenes se olo to systhma alla
> ayto den mas endiaferei twra).

Εγώ ξέρω πως υπάρχουν πάντα τα 2 άκρα της υπερβολής. Τα windows που
αναφέρεις είναι το ένα άκρο και το μοντέλο του kde στο /usr που
αναφέρεις είναι το άλλο άκρο. Στο unix πρέπει να υπάρχει ισορροπία. Δεν
μπορείς να βάζεις ένα μεγαθήριο σαν το Staroffice "χύμα".

> Sto unix kalws h kakws exoume mia domh
> directories kai ekei ta bazoume ola.

όχι, έχεις μία δομή κάτω από το /usr, μία άλλη δομή κάτω από το
/usr/local, μία διαφορετική δομή μέσα στα /etc και /usr/local/etc, μία
άλλη δομή στο /var, στο /usr/doc κλπ κλπ. Δεν έχεις μία δομή, έχεις
πολλές δομές και είναι στο χέρι σου να τις συνδυάσεις όπως θές καλύτερα.

Στο /usr/doc γιατί το κάθε πακέτο έχει το δικό του φάκελο ?? είναι
windows ?? όχι. Είναι απλά διότι δεν έχεις μία δομή, έχεις ένα
ιεραρχικό σύστημα δομών.

> sthn periptwsh mas). Ean basika paketa tou systhmatos pas kai ta

Γιατί όταν βάζεις το kde από τα rpms το θεωρείς βασικό πακέτο του
συστήματος, ενώ όταν το βάζεις από .tar.gz το θεωρείς ότι είναι στο
χέρι του administrator να το βάλει όπου θέλει ??

Εγώ πάντως θεωρώ το kde (και το gnome) τελείως προεραιτικά
(optional) pieces of software.

Λοιπόν, καταλήγουμε στο γεγονός ότι παρόλο που όλοι δεχόμαστε το FHS,
το υποκειμενικό θέμα είναι πώς θεωρεί ο καθένας ένα πρόγραμμα. Εγώ το
θεωρώ optional, αλλά εσύ το θεωρείς βασικό. και ναι, θα συμφωνήσω στο
ότι ένα βασικό το βάζεις στο /usr (αλοίμονο, είπαμε μακριά τα windows,
ξούτ ξούτ ;)

Αυτό είναι η μόνη διαφορά. καθαρά θέμα φιλοσοφίας. και δεν είναι ούτε
τα commercial Unices (άποψη που είχα ακούσει και παλιότερα), ούτε
τίποτα άλλο. Εγώ το /opt το έμαθα από το RedHat 5.0 (και το κράτησα :)

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)