Printing over SMB

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Sep 7 15:53:01 EEST 2001

  Γεια σας!

  Σχετικά πρόσφατα έκανα τις απαιτούμενες ρυθμίσεις σπίτι μου ώστε να μπορώ
να τυπώσω κανονικά μέσω δικτύου. Αν και ήθελε λιγάκι ψάξιμο το πράγμα, το
αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικά απλό και όμορφο. Εξηγώ:

  Ο εκτυπωτής είναι ένας αρχαίος laser που συνδέεται πάνω σε ένα
windows-only μηχάνημα. Εγώ ήθελα όμως να τυπώνω από το linux μου. Θεωρώντας
ότι ο εκτυπωτής ήταν σωστά ρυθμισμένος και διαθέσιμος στο δίκτυο (που είναι
μια καλή υπόθεση, εφόσον ακριβώς αυτό συνέβαινε), τα δύο παρακάτω βήματα
ήταν αρκετά:

  1. Έτρεξα το magicfilterconfig [0] που μετά από μερικές ερωτήσεις μου
έδωσε μια καταχώρηση για το /etc/printcap:

lp|hplj2|HP LaserJet II:\
        :lp=|/usr/local/bin/smbprint:sd=/var/spool/lpd/lp:\
        :sh:pw#80:pl#72:px#1440:mx#0:\
        :if=/etc/magicfilter/ljetplus-filter:\
        :af=/var/log/lp-acct:lf=/var/log/lp-errs:

  2. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι το lp=, το οποίο στέλνει όλη την έξοδο ως
πίπα [3] [1] στο smbprint, το οποίο δεν είναι τίποτα παραπάνω από το:

#!/bin/sh

exec smbclient //graveyard/hp -N -P -c "print -; quit"

  Από εκεί και ύστερα, οι εκτυπώσεις λειτουργούν κανονικά και χωρίς
προβλήματα. Φαντάζομαι ότι κι άλλοι εδώ μέσα θα έχουν κάνει το ίδιο με
παρόμοιο τρόπο, αλλά λίγα bits εμπειρίας ποτέ δε βλάπτουν...

[0] Το magicfilter καλείται ως input filter (if=) από τον spooler και
αναλαμβάνει να φέρει τα προς εκτύπωση δεδομένα σε κατάλληλη μορφή για τον
εκτυπωτή. Ουσιαστικά, μετατρέπει τα πάντα σε Postscript, και μετά καλεί το
ghostscript που αναλαμβάνει τα υπόλοιπα. [4]

[1] Χρησιμοποιώ για spooler το lprng, άλλα πιθανώς να μην υποστηρίζουν αυτή
τη σύνταξη (π.χ. το παραδοσιακό lpr).

[2] Κάποτε πάντως θα πρέπει να πάρω κι έναν εκτυπωτή της προκοπής...

[3] pipe

[4] Το σκέτο κείμενο από την άλλη γενικά στέλνεται ως έχει, με κανα δυο
χαρακτήρες διαφυγής το πολύ πολύ μπροστά του.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"When he was six he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for fact. No tradebacks.
So this is what it's like to be an adult..."
		-- Ed Vedder