[OT]Pascal Keyboard?

Vasilis Vasaitis vasilis at ctima.uma.es
Mon Oct 22 15:06:01 EEST 2001

Άγγελος Οικονομόπουλος wrote:

> Δεν είναι δική μου ιδέα, το άκουσα σήμερα από έναν καθηγητή:
> " Αν είχαμε μοντέρνα πληκτρολόγια αυτά θα είχαν ένα πλήκτρο begin ώστε
> πατώντας το θα εμφάνιζόταν η λέξη, μπαμ, begin " , ακριβώς έτσι. Γνωρίζει
> κανείς να υπήρξε ποτέ/υπάρχει κάτι τέτοιο; ( Προφανώς δεν θέλω πληκτρολόγιο
> Pascal, αλλά να μάθω αν ο καθηγητής αυτός είναι ο μόνος που θα θεωρούσε ένα
> τέτοιο kb "μοντέρνο").

   Όλοι γύρισαν να μιλήσουν για τον Spectrum και την BASIC του, αλλά,
τελικά, γιατί τα πλήκτρα να αντιστοιχούν σε λέξεις; Δεν θα ήταν καλύτερα
να αντιστοιχούν σε ειδικά σύμβολα για τη γλώσσα, που την κάνουν πιο
όμορφη και σύντομη; Ναι κυρίες και κύριοι, αναφέρομαι στην APL.

   Η APL ήταν νομίζω η πρώτη γλώσσα που δούλευε απευθείας πάνω σε
πίνακες (όπως π.χ. το Matlab τώρα). Το πιο πρωτοποριακό της στοιχείο
όμως ήταν ότι δεν χρησιμοποιούσε το γνωστό μας ASCII, αλλά ένα τελείως
δικό της σύνολο συμβόλων (το aplhabet). Για τον λόγο αυτό, γενικά
χρειαζόταν ένα ειδικό τερματικό, με ειδικό APL πληκτρολόγιο και ειδική
οθόνη με τα APL σύμβολα διαθέσιμα. Ακόμα και τώρα, αν υπάρχει ακόμα
κανένας που γράφει σε αυτή τη γλώσσα, μάλλον το κάνει *τουλάχιστον* σε
πληκτρολόγιο με ειδικά αυτοκόλλητα πάνω, αν όχι σε πληκτρολόγιο καθαρά
για APL.

   Οπότε ναι, κάποιοι το σκέφτηκαν πιο πριν, και μάλιστα σε πολύ πιο
προχωρημένη μορφή από αυτό που περιγράφεις. Ευτυχώς πολύ λίγοι τους
πήραν στα σοβαρά...

   BTW, ρίχνοντας μια ματιά στο APL FAQ [0] βρήκα ένα link [1] που λέει
ότι το faqs.org έχει προβλήματα επιβίωσης. Ρίξτε μια ματιά, αξίζει της
προσοχής σας...

[0] http://www.faqs.org/faqs/apl-faq/
[1] http://www.faqs.org/save_faqs-org.html

--