Linux is for everybody! (was Re: Unix network troubl...)

Alejandros Diamandidis adia at egnatia.ee.auth.gr
Tue Nov 13 02:46:01 EET 2001

* Yannis Kotsinos <zookie at med.auth.gr> [2001-11-13 11:51]:
> super-duper desktop efarmoges alla h pragmatikh dynamh toy linux einai sto
> shell. Ta x-apps tis perissoteres fores apla einai GUI's kai frontends gia
> efarmoges konsolas kai tipota parapanw.

Όλα σωστά τα άλλα που λες, αλλά εδώ νομίζω ότι δεν έχεις δίκιο.  Τα
x-apps τις περισσότερες φορές κάνουν πράγματα που στο 90% των
περιπτώσεων θα ήταν αδύνατο, ή έστω τραγικά άβολο και άκομψο, να γίνει
με εφαρμογή κονσόλας (που, εγώ τουλάχιστον, το καταλαβαίνω σαν "command
line interface χωρίς γραφικά"). Σκέψου εφαρμογές όπως προγράμματα
σχεδιαστικά / ζωγραφικής, browser, μουσικές εφαρμογές, (πολύ σημαντικό!)
παιχνίδια, και πολλά άλλα που χρησιμεύουν σε ένα σωρό δουλειές που
μπορούν να βοηθήσουν οι υπολογιστές στη ζωή.

Αυτά τα προγράμματα είναι δύσκολο να γραφτούν έτσι ώστε είναι
εύχρηστα και λειτουργικά και πρέπει να έχουμε σε πολλή εκτίμηση
αυτούς που δουλεύουν σ' αυτά.

Το να λέμε ότι η πραγματική δύναμη είναι στο shell είναι, κατά τη γνώμη
μου πάντα, δείγμα παραίτησης. Μια πιο θετική στάση είναι: μπορεί αυτή τη
στιγμή τα MS-Windows και ο Macintosh να είναι πολύ καλύτερα από τα
Unixοειδή σε ένα σωρό εφαρμογές που δεν ανήκουν στους τομείς που κλασικά
υπερτερούσε το Unix, αλλά τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία, εκατοντάδες
ταλαντούχοι και αφοσιωμένοι προγραμματιστές δουλεύουν γι' αυτό, ήδη
έχουν γραφτεί πολλά εντυπωσιακά πρόγράμματα, και όπως φαίνεται σε 2-3
χρόνια αυτό το τελευταίο «αλλά» θα είναι περιττό. Και όπως λέει και στο
θέμα του μηνύματος, το Λίνουξ είναι για όλους. Ακόμα και για τις
μοδίστρες που θέλουν ένα πρόγραμμα για να φτιάχουν πατρόν.

Αλέξανδρος

Alejandros Diamandidis * adia at egnatia.ee.auth.gr