Na 'ste kala :-)

DJ Art djart at linux.gr
Thu Mar 29 23:54:04 EEST 2001

Photis Yannoulas wrote:

> Παίδες, καλημέρες μαζεμένες!

επίσης :-)

>     Γι' αυτό αρχίζουν τα χτυπήματα κάτω απ' τη ζώνη (μετατροπή των partitions
> του αντιπάλου σε hidden, κλπ κλπ), και νέα κόλπα κατά την εγκατάσταση.

Δεν ξέρω για ποιά windows μιλάς, αλλά μέχρι ΚΑΙ τα 2000 δεν υπάρχει
κανένα πρόβλημα.

Και για να μην πώ το άλλο. Τα 2000 συνεργάζονται ΑΨΟΓΑ με την "μοιρασιά"
του MBR. Τόσο άψογα που ... τί να πώ .... Αν βρούν το lilo στο MBR και
πάς να τα εγκαταστήσεις μετά από το linux, δεν ακουμπάνε το lilo
καθόλου. Εκπληκτικό! Τα 98χ σε αντίθεση με τα 2000, με το που μπαίνουν
δεν σέβονται κανένα MBR, το σαρώνουν (ούτε κάν όταν αυτό ανήκει σε
microsoftικό προϊόν). Για βάλε 2000 και μετά 98 και θα δείς.

> (Διαβάστε
> πχ το "Multiboot with GRUB" mini HowTo.)

Ε, τώρα το grub ... βάλε εκεί το lilo.

>     Απλούστατα, ότι η επιφάνεια του (μοναδικού) δίσκου σου θα γίνει 4 ή 5
> κομματάκια, και δεν σε γλυτώνει ούτε δίσκος των 30 Gbytes! :-)

Εχμ, ίσως πρέπει να μιλήσω με αριθμούς.

Έχω δίσκο των 20 Gbytes και έχω:

Win 2000
Win98
Linux
FreeBSD

Σε διαβεβαιώ πως ΟΛΑ τα λειτουργικά έχουν ΠΟΛΥ άπλα, ειδικά το linux. Αν
θελήσω να βάλω κι άλλα λειτουργικά, έχω άνεση περί τα .... 8-9 GB. :-)
Τόσο απλά.

>     Απόλυτα σύμφωνοι. Προσωπικά προτιμώ διαφορετικούς bootable δίσκους και λίγο
> βάλε-βγάλε, γιά να γλυτώσω το κονταροχτύπημα "ποιό OS θα καπελλώσει το MBR / τα
> partition tables / τον πρώτο σκληρό".

Η μάχη του MBR είναι δεδομένη είτε έχεις έναν, είτε έχεις 15 δίσκους.
Εκεί θα μπεί το lilo :-)

εκτός αν μου πείς ότι όταν ξεκινάει το pc, κάνεις F8, 5 (command prompt)
και τρέχεις μετά το linux.bat. Ε, αυτό είναι το χειρότερο καπέλωμα.

>     Όχι. Μέσα στα επόμενα 2 χρόνια το τοπίο θ' αλλάξει ριζικά. Αν είδατε στα
> περιοδικά screen captures των "Whistler", μυρίζουν Linux (ουσιαστικά KDE 2) από

Εχμ, αυτό το είναι προσβολή του KDE 2, πάντως ;-)

>     Από την άλλη (κι αν διαβάσατε), τα "Whistler" θα έχουν 3 κλειδιά, οπότε πάει
> περίπατο η καλή συνήθεια της αντιγραφής!

Άσε .... καλά. Και το DVD είχε (κάποτε) CSS. και τα DVD-drives έχουν
region κλείδωμα. Και το filmnet είναι κωδικοποιημένο. Και τα παιχνίδια
έχουν έναν κατάλογο που λέγεται Crack και για κάποιο μυστηριώδη λόγο
έχουν ένα .exe μέσα.
Και η εμερτ-χ κάποτε είχε διαφημίσεις ...

άλλωστε, μην ξεχνάς το:

dd if=/dev/cdrom of=/home/bla/image.iso

πολλά από τα κλειδώματα ξεπερνιούνται έτσι (με raw τρόπο). (αν και όχι
πιά).

> ... Οπότε, ή ο κάθε εθισμένος σε
> περιβάλλον Windows θα τ' ακουμπάει χοντρά στον Billy με ρυθμό 6μήνου

Ναι, σιγά.

>     Η φράση-κλειδί γιά το ορατό μέλλον είναι : Σύγκλιση τεχνολογιών. Να
> περιμένετε μαζικά ports δημοφιλών προγραμμάτων από/προς Linux. (Κυρίως προς.)

Αυτό είναι πολύ αισιόδοξο. Μακάρι.

--
DJ Art (aka Kyritsis Athanasios) <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering @ UPatras