Na 'ste kala :-)

Photis Yannoulas photis_the_great at vol.forthnet.gr
Thu Mar 29 10:16:01 EEST 2001

Παίδες, καλημέρες μαζεμένες!

Λοιπόν, μεγάλη μου τιμή που προκάλεσα τόσο προβληματισμό. Χαίρομαι γι' αυτό,
αλλά δεν χαίρομαι γιά όσα άτομα ξενυχτήσανε(!) γιά να μου απαντήσουνε. (Εκτός αν
έχουνε το ρολόϊ του ΗΥ τους λάθος.)

Ακολουθούν απαντήσεις συνολικά.

dimitris kamenopoulos wrote:

>  Πολύ αμφιβάλλω αν η Adobe έχει πουλήσει τόσα Photoshop στην Ελλάδα,

> όσοι είναι οι φανατικοί υποστηρικτές του προγράμματος.

    Έ, ναί, διότι γι' αυτούς είναι ένα θαυμάσιο πρόγραμμα, που το βρίσκουν
αντίγραφο μ' ένα χιλιάρικο (και λιγότερο). Κι ακόμη δεν έχουν καταλάβει ότι το
PhotoShop είναι πρόγραμμα-πλατφόρμα, πάνω στην οποία θ' αρχίσουν να "χτίζουν" -
πχ με τα Kai Tools.

> Γενικά η απάντηση σε μια ερώτηση στο linux σχεδόν ποτέ
> δεν είναι "μην το κάνεις".

    Εδώ πέσαμε σ' αυτό το "σχεδόν"! :-) Θ' αφήσει, λες, τόσο εύκολα η Μ$ το
κορυφαίο της δημιούργημα (OS γιά server) να συγκατοικήσει με κάτι άλλο; Είναι
θέμα γοήτρου. Το ίδιο και από την πλευρά του Linux, που με ραγδαίους ρυθμούς
καλύπτει (ήδη κάλυψε) το κενό που είχε στο desktop και πλέον "μπαίνει στα
σαλόνια". Είναι επίσης θέμα γοήτρου να καπελλώσει το αγοραστικό κοινό, μην
αφήνοντας άλλο νεόκοπο OS στο επί 30-τόσα χρόνια γήπεδό του (δικτύωση).
    Γι' αυτό αρχίζουν τα χτυπήματα κάτω απ' τη ζώνη (μετατροπή των partitions
του αντιπάλου σε hidden, κλπ κλπ), και νέα κόλπα κατά την εγκατάσταση. (Διαβάστε
πχ το "Multiboot with GRUB" mini HowTo.)

    Απλά, όλα αυτά δεν σας τα είπα έτσι περιγραφικά.

> Πόσο μάλλον στην ερώτηση
> "πώς να συγκατοικήσει το linux  με άλλο λειτουργικό;"

    Η σωστή ερώτηση είναι : "ΓΙΑΤΙ να συγκατοικήσει το Linux με άλλο
λειτουργικό;" Εννοείται, "γιατί" από την πλευρά του χρήστη (απαντήσατε όλοι!)
και "γιατί" από την πλευρά των εταιριών software. (Απάντησα παραπάνω.)

DJ Art wrote :

> Και καλά κάνει η *μόδα* και έχω 4 και 5
> λειτουργικά πάνω στο δίσκο μου. Γιατί θέλω να "παίζω" με όλα. Και τις
> εντυπώσεις μου θα τις πώ και σε πολλά άτομα ακόμα, ώστε να κάνουν το
> ίδιο. Που είναι το άσχημο με αυτό ?

    Απλούστατα, ότι η επιφάνεια του (μοναδικού) δίσκου σου θα γίνει 4 ή 5
κομματάκια, και δεν σε γλυτώνει ούτε δίσκος των 30 Gbytes! :-)

Dimitris Mandalidis wrote :

> Εγώ βλέπω κι άλλο έναν λόγο για δύο OS's σε ένα δίσκο -πέρα από κανά
> παιχνιδάκι που και που-. Μπορείς να ελέγξεις αν όντως χάλασε ή δεν χάλασε
> ένα περιφερειακό προτού τρέξεις πανικόβλητος σε κάποιον τεχνικό ή
> αποφασίσεις να 'βάλεις χέρι'.

    Απόλυτα σύμφωνοι. Προσωπικά προτιμώ διαφορετικούς bootable δίσκους και λίγο
βάλε-βγάλε, γιά να γλυτώσω το κονταροχτύπημα "ποιό OS θα καπελλώσει το MBR / τα
partition tables / τον πρώτο σκληρό".

Vaggelis Tsimpinos wrote :

> h agora kai h plithora twn programatwn poy dimioyrgoyntai mono gia
> platformes windows einai poly megalh kai distixws afth h istoria tha
> synexistei gia poly kairo akoma.....

    Όχι. Μέσα στα επόμενα 2 χρόνια το τοπίο θ' αλλάξει ριζικά. Αν είδατε στα
περιοδικά screen captures των "Whistler", μυρίζουν Linux (ουσιαστικά KDE 2) από
χιλιόμετρα μακριά. Κανείς δεν περιφρονεί μιά παγκόσμια δεξαμενή 2,000 κορυφαίων
προγραμματιστών που κάνουν το κέφι τους και ΔΕΝ τους πληρώνει! :-)
    Από την άλλη (κι αν διαβάσατε), τα "Whistler" θα έχουν 3 κλειδιά, οπότε πάει
περίπατο η καλή συνήθεια της αντιγραφής!... Οπότε, ή ο κάθε εθισμένος σε
περιβάλλον Windows θα τ' ακουμπάει χοντρά στον Billy με ρυθμό 6μήνου, ή θα
στραφεί αλλού. Αυτό το τελευταίο είναι και το πιθανότερο, άρα και οι εταιρείες
παραγωγής software θα στραφούν "αλλού".

    Η φράση-κλειδί γιά το ορατό μέλλον είναι : Σύγκλιση τεχνολογιών. Να
περιμένετε μαζικά ports δημοφιλών προγραμμάτων από/προς Linux. (Κυρίως προς.)

Sidiropoulos Athanasios wrote :

> gia na sou pesei to sirtarakh kai na kles ton disko olo

    Γενικά, βρίσκω σωστό το επιχείρημά σου γιά το κόστος των δίσκων. (Τί να
κάνουμε, η Πληροφορική είναι ακριβό σπορ, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...) Γιά
το πέσιμο, πάντως, μην ανησυχείς : Όλες οι αλυσίδες παραγωγής περιλαμβάνουν το
"μπάμ τέστ" (δεν το λένε έτσι, εγώ το λέω έτσι! :-) ), δηλ. το πέσιμο από ύψος
τραπεζιού στο πάτωμα, αλλοιώς δεν βγαίνει η παρτίδα στην αγορά.
    Το συρταράκι (άμα είναι φτηνιάρικο) ίσως σπάσει, οι δίσκοι δεν έχουν πλέον
τέτοια προβλήματα. Είχανε πριν 15 χρόνια.

    Αυτά γιά τώρα! :-)

--
Mad Scientist Headquarters Incorporated