Γιατί; Γιατί; Ώ, γιατί;

Photis Yannoulas photis_the_great at vol.forthnet.gr
Tue Mar 27 14:33:01 EEST 2001

> Το ΣΚ έβαλα τελικά το Suse 7.1. Η εγκατάσταση έγινε σε ένα δίσκο Quantum 8.4
> ATA 33. Η δίσκος είναι στο 2ο κανάλι της ΜΒ. Στον κανάλι έχω έναν 9GB δίσκο
> με NT, και 98 σε 4 partitions, 2 NTFS, 2 FAT.

> Μετά από άπειρα reboot και άπειρα καντήλια, ανακάλυψα ότι τα partitions του
> πρώτου δίσκου έγιναν όλα Hidden X (X=NTFS/FAT)!

> Όμως δεν έχω το Lilo στο MBR, αλλά στο BR του δεύτερου
> δίσκου.
> Αυτό που δεν κατάλαβα ήταν για ποιο λόγο τα partitions άλλαξαν.

> (Δεν μπορεί να φταίει το Lilo

> Καμιά ιδέα;

    Μία και φαρμακερή. Γιατί, ώ παίδες, όλοι επιμένετε να βάζετε πολλά OS's μαζί
στον ίδιο σκληρό/στο ίδιο σύστημα σκληρών; Μπορεί, βέβαια, να μη φταίει το LiLo,
αλλά καθόλου δεν αποκλείεται να φταίνε τα Windows (ή οποιοδήποτε άλλο OS
συγκατοικεί με το Linux σας). Γιατί, λοιπόν, το ριψοκινδυνεύετε;
    Ειδικά αν έχετε αποθηκευμένα αρχεία που δημιουργήσατε εσείς (e-mails,
εικόνες, κείμενα, κλπ κλπ) και ακόμη ειδικότερα αν ΔΕΝ έχετε πάρει backup πριν
την εγκατάσταση, καλά να πάθετε! :-)

    Στα σοβαρά, τώρα :
- Τα τελευταία χρόνια, όλα τα OS's (ακόμη και κάποιες distributions του Linux)
δείχνουν "εγωισμό" (αποτέλεσμα του γιγαντισμού τους), και θέλουν **οπωσδήποτε**
δικά τους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) το MBR ή/και τον πίνακα partitions ή/και
τον πρώτο δίσκο. Αποτέλεσμα : Η συνύπαρξη με άλλα OS's καταντάει προβληματική.
(Ξεχάστε τις παλιές εποχές με πχ RedHat 4-κάτι, 5-κάτι, που βολευότανε όπου τό
'βαζες. 'Αλλαξαν τα πράγματα.)
- Επίσης, να προσέχετε κυρίως τις παραθυρικές εγκαταστάσεις, αν και οι text δεν
πάνε πίσω από bugs. (Ειδικά πχ στο SuSE - που το δουλεύω -, είτε διαλέξεις είτε
όχι ποιά προγράμματα θα εγκαταστήσει, ένα και το αυτό : Εγκαθιστά όσα έχει
κανονίσει αυτό.)
- Επίσης, να προσέχετε τα τζάμπα CD's με Linux από περιοδικά : Συνήθως έχουν
μπλοκαρισμένους τους τρόπους εγκατάστασης, και περιορίζονται στο κλασικό σχήμα
root/boot/swap με προκαθορισμένα ποσοστά επιφάνειας δίσκου. (Είναι φανερό ότι
γιά να βρεις όλους τους τρόπους εγκατάστασης και να μην παιδεύεσαι με γραμμή
εντολών, πρέπει ν' αγοράσεις τη distribution... Το demo είναι απλά demo.) 'Αντε,
λοιπόν, να σου κάτσει ένα τέτοιο τζαμπέ σιντάκι με τα ωραία σου τα Windows
μαζί!... ΔΕΝ θα κάτσει, και θα κάνει και ζημιά. (Και θα τρέχεις μετά στις λίστες
να ρωτάς γιατί! :-) )

    Η λύση είναι μία : Συρταράκια δίσκων, και ξεχωριστοί δίσκοι. ΜΟΝΟ αν σας
περισσεύει κανένας παλιός δίσκος (χωρίς χρήσιμα δικά σας αρχεία μέσα), βάλτε
πολλά OS's μαζί γιά πειραματισμό. Επίσης, αν θέλετε να βλέπετε και από Linux και
από Windows τα ίδια αρχεία (πχ εικόνες που ζωγραφίσατε), ρίξτε τα σε slave
δίσκο, και αλλάξτε master με συρταράκια. (Δηλ. μιλάμε γιά 3 δίσκους : master
bootable Windows, το ίδιο με Linux, και slave με αρχεία.) Εναλλακτικά, φτιάξτε
ένα δικτυάκι με το παλιό το 486 σας, και προπονηθείτε στο στήσιμο μικτών
δικτύων!

--
Mad Scientist Headquarters Incorporated