Serious X fonts problem

Adrianos Papamarkou root at otenet.gr
Fri Nov 10 21:02:01 EET 2000

Πήγαινε μια βόλτα από το magaz

> διανομή της SuSE που έχω (μ@- at --@ μου), και χωρίς να
> χρησιμοποιήσω το ttfmkfdir. Τα ttfs μου δεν αναγνωρίστηκαν,

Το ttmkfdir είναι το πιο σημαντικό !
Πρώτα απ` όλα
Πήγαινε σε όλους τους καταλόγους που έβαλες true type γραμματοσειρές και
κάνε:
# ttmkfdir > fonts.scale
# cp fonts.scale > fonts.dir
για να γίνουν κανονικοί κατάλογοι γραμματοσειρών.

> bones at colibri:~ > kfontmanager
> X Error: BadValue (integer parameter out of range for operation) 2
>   Major opcode:  45
> Aborted
> bones at colibri:~ >

Το KDE χρησιμοποιούσε κάποιες γραμματοσειρές οι οποίες χαθήκαν μες στην
αναμπουμπούλα.

> εφαρμογές του GNOME (έκδοσης 1.1, όχι το Helix) ΔΕΝ
> παρουσιάζουν το πρόβλημα αυτό και λειτουργούν άψογα ως προς
> τα fonts.

Το Gnome δεν χρησιμοποιούσε αυτές τις γραμματοσειρές που χάθηκαν μες στον
πανικό.

> πλήρως το xfsft και επανέφερα τις αλλαγές που αυτό έκανε,
> χωρίς όμως να απομακρυνθεί το πρόβλημα. Και ακόμη
> απεγκατέστησα τα Χ (το xf86.rpm της SuSE 6.3) και το
> επανεγκατέστησα (το RPM πάντα!), πάλι χωρίς κανένα
> αποτέλεσμα. Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω εκτός από το να
> επανεγκαταστήσω όλη τη διανομή (πράγμα απαράδεκτο όταν δεν
> μιλάμε για Windows). Μήπως έχει κανείς καμμιά ιδέα? Τι
> μπορεί να πηγαίνει στραβά???

(Δεν είναι ντροπή η επανεγκατάσταση. Καμιά φορά βολεύει)

Αφού κάνεις μια κόπια το .kderc του καταλόγου σου να το σβήσεις αφήνοντας
το KDE να το ξαναδημιουργήσει αυτόματα και να διαλέξει από τις ήδη
εναπομείναντες γραμματοσειρές.

Kάνε man xfs για να δείς τι περίπου παίζει με αυτό τον διακομιστή
γραμματοσειρών.
Κάπου στο etc πρέπει να έχει ένα αρχείο ρυθμήσεων. Εκεί βάζεις ΟΛΕΣ τις
διαδρομές των καταλόγων των γραμματοσειρών που θέλεις να "βλέπουν" τα
παράθυρά σου (ttf,type1 κλπ). Αν δεν υπάρχει τέτοιο αρχείο πάρε το δείγμα
που έχει to man xfs , φτιάξε ένα δικό σου και τρέξε τον xfs με αυτό.

Άλλη λύση είναι να δηλώσεις τις γραμματοσειρές σου στο .xinitrc του
καταλόγου σου (έτσι κάνω εγώ για να μην μπλέκομαι).
πχ
xset +fp /usr/local/fonts/ttf/mg/
xset +fp /opt/ttfs/ag_ub/
xset fp rehush