Serious X fonts problem

Theodore Lytras depon at myrealbox.com
Wed Nov 8 00:35:01 EET 2000

Γειά σας!
Αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα με τα fonts των X, και είμαι
σε απόγνωση. Το κακό συνέβη όταν προσπάθησα να εγκαταστήσω
το xfsft, χωρίς να ακολουθήσω τις ακριβείς οδηγίες για τη
διανομή της SuSE που έχω (μ@- at --@ μου), και χωρίς να
χρησιμοποιήσω το ttfmkfdir. Τα ttfs μου δεν αναγνωρίστηκαν,
όμως ΕΠΙΠΛΕΟΝ δεν μπορούσα να ανοίξω ΟΥΤΕ τα υπόλοιπα
fonts. Αποικονίζονται στην οθόνη κανονικά, όμως αν π.χ. από
το kedit προσπαθήσω να αλλάξω font (Options --> Fonts...),
το πρόγραμμα τερματίζει χωρίς άλλη προειδοποίηση. Ομοίως
δεν μπορώ να ανοίξω τον kfontmanager, ή να αλλάξω font σε
οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή του KDE, καθώς και στο StarOffice
5.2 (έτσι δεν μπορώ να γράψω ούτε ένα κείμενο). Εκτελώντας
τα από κονσόλα διαπίστωσα οτι σε όλες τις περιπτώσεις
βγαίνει το εξής μήνυμα λάθους:

bones at colibri:~ > kfontmanager
X Error: BadValue (integer parameter out of range for operation) 2
  Major opcode:  45
Aborted
bones at colibri:~ >

Ψάχνοντας βρήκα οτι το Major opcode 45 αντιστοιχεί στην
εντολή "OpenFont" - πράγμα που όμως δεν μου λέει και πάρα
πολλά (απλός χρήστης). Αξιοσημείωτο επίσης είναι οτι οι
εφαρμογές του GNOME (έκδοσης 1.1, όχι το Helix) ΔΕΝ
παρουσιάζουν το πρόβλημα αυτό και λειτουργούν άψογα ως προς
τα fonts.
Το πραγματικό ζόρι αρχίζει από τη στιγμή που απεγκατέστησα
πλήρως το xfsft και επανέφερα τις αλλαγές που αυτό έκανε,
χωρίς όμως να απομακρυνθεί το πρόβλημα. Και ακόμη
απεγκατέστησα τα Χ (το xf86.rpm της SuSE 6.3) και το
επανεγκατέστησα (το RPM πάντα!), πάλι χωρίς κανένα
αποτέλεσμα. Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω εκτός από το να
επανεγκαταστήσω όλη τη διανομή (πράγμα απαράδεκτο όταν δεν
μιλάμε για Windows). Μήπως έχει κανείς καμμιά ιδέα? Τι
μπορεί να πηγαίνει στραβά???

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Θοδωρής Λύτρας

--
"Change is the essential process of all existence."
                 (Mr. Spock - stardate 5730.2)