Θέμα Μεταφράσεων (was Re: =?iso-8859-7?Q?=C1=D0?=: sourceforge (was RE: Paidia kati parakseno: ))

DJ Art djart at linux.gr
Wed Nov 1 19:51:01 EET 2000

dimitris kamenopoulos wrote:

> sta ellinika ta zwntana poy katalavainei o kosmos. Otan leme oloi "katevasma",
> pou einai ellinikotati kai wraiotati kai perigrafikotati leksi, kai en genei
> kollaei teleia par' olo poy den einai akrivis metafrasi toy "download", moy
> fainetai oti to  "metafortwsi" einai epieikws ektos topou kai xronou.
> Ena allo xontro la8os pou egine apo tin arxi itan i metafrasi toy File se
> "Arxeio", kai toy "Folder" se "Fakelos". Giati tote to Archive pws metafrazetai?

Γιατί έχω την εντύπωση ότι έχει ανεβεί ο θόρυβος γύρω από το θέμα των
μεταφράσεων ???

Ρε παιδιά, να μην ξανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά. Η περίπτωση
των μεταφράσεων είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι θέλει ένα ... (τί άλλο ??) .... ένα
πρότυπο (standard). Να δημιουργηθεί ένα επίσημο λεξικό πληροφορικής, να
αναγνωριστεί από όλους και να τελειώνουμε.

Αλλά πρίν γίνει αυτό θα πρέπει να επιλυθεί ακόμα ένας (κλασσικά
ελληνικός) διχασμός: η μία μεριά θέλει ΚΑΡΓΑ-μετάφραση και εκφράσεις του
τύπου:

>File not found
>αρχείο δεν βρέθηκε

και το άλλο στρατόπεδο δεν θέλει καν να ακούσει για μεταφράσεις (και
καλά κάνει, κυρίως από το γεγονός ότι δεν υπάρχει το πρότυπο που λέω.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ανορθόδοξο να μην υπάρχει πρότυπο).

Αν θέλουμε να μεταφραστούν οι όροι ***ΣΩΣΤΑ***, τότε είναι μονόδρομος να
δημιουργηθεί (πρότυπο) ένα ενιαίο ελληνικό λεξικό πληροφορικής. Άρα το
θέμα τίθεται σε λάθος χώρο: θα μπορούσε να τεθεί στην hellug, να
συζητηθεί και να συμφωνηθεί να σταλεί κείμενο στους αρμόδιους φορείς
(λέγε με πολιτεία) όπου θα ζητάει κυρίως την εξασφάλιση ότι η δημιουργία
του λεξικού αυτού θα γίνει από τα κατάλληλα άτομα με την κατάλληλη
εμπειρία και τις κατάλληλες γνώσεις (δηλ. όχι από κάποιους απλούς
φιλολόγους που δεν ξέρουν τί είναι Η/Υ).

ΚΑΙ ΝΑΙ, ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΗΛΙΘΙΟ, ένα παράδειγμα ατόμου τέτοιου του
οποίου η άποψη να είναι σεβαστή και υπολογίσιμη (και "σφαιρική" και όχι
"με παρωπίδες") είναι ο "κος Δήμου και η παλιοπαρέα του". Κακά τα
ψέματα.

--
DJ Art (aka Kyritsis Athanasios) <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering @ UPatras