Βιβλίο Προγραμματισμού για μαθητή Γυμνασίου

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue May 30 17:51:14 EEST 2000

> Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη γιατί το ερώτημα μου δεν αφορά το Linux.
> Εχει κάποιος να προτείνει ένα ελληνικό βιβλίο, εισαγωγικό για
Υπολογιστές
> και Προγραμματισμό για ένα παιδί 1ης Γυμνασίου;

Εισαγωγικό για υπολογιστές δυστυχώς δεν θυμάμαι πια τι είχα διαβάσει,
και μάλλον θα είναι δύσκολο να βρεις κάτι για DOS 3.x τώρα.  Αλλά το
ποιο
βιβλίο θα διαβάσεις εξαρτάται κι από το ποιο θα είναι το λειτουργικό
σύστημα
που θέλεις να χρησιμοποιήσεις αρχικά.

Αν ξεκινήσεις με Windows, τότε πρέπει να προτιμήσεις κάποιο από τα
βιβλία
για Windows σαν το πρώτο σου βιβλίο για υπολογιστές.  Επειδή δεν
ασχολούμαι
με Windows παρά περιστασιακά, δεν μπορώ να προτείνω κάτι εγώ.  Ίσως
κάποιος
άλλος από την λίστα, ίσως κάποιος από μια λίστα που ασχολείται με
Windows?

Από την άλλη, αν θέλεις να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με υπολογιστές
χρησιμοποιώντας κάποιο Unix-like λειτουργικό, όπως το Linux.. τότε
προτείνω να
δεις σε κάποιο βιβλιοπωλείο αν σου αρέσει το "Linux Installation and
Getting
Started Guide" του Matt Welsh.  Κάτι που θα σου αρέσει επίσης είναι το
γεγονός
ότι πολλά από τα Linux distributions (τα πακέτα που μπορείς να αγοράσεις
για
να εγκαταστήσεις ένα πλήρες Linux σύστημα), έρχονται μαζί με κάποιο
βιβλίο
το οποιο εξηγεί εκτός απο την διαδικασία της εγκατάστασης και διάφορα
πράγματα
σχετικά με την χρήση του συγκεκριμένου distribution.  Το πιο
καλογραμμένο βιβλίο
το έχω δει ως τώρα στο distribution του SuSE Linux, αν και αυτό δεν
σημαίνει ότι
πρέπει ντε και καλά να πάρεις αυτό επειδή το είπα εγώ.

----- προγραμματισμός

Τώρα για γλώσσες προγραμματισμού.  Αυτό είναι κάτι που πραγματικά είναι
δύσκολο κανείς να απαντήσει.  Πολλοί ξεκινούν από κάποιο βιβλίο για
Pascal
όπως το "Oh! Pascal" από τον Doug Cooper.  Αν από την άλλη θέλεις να
μάθεις
C ή C++ σαν πρώτη γλώσσα, τότε θέλεις κάποιο βιβλίο όπως το "The C
Programming Language" των Brian Kernighan & Dennis Ritchie.  Το δεύτερο
νομίζω βγαίνει και στα ελληνικά με τίτλο "Η Γλώσσα Προγραμματισμού C".

Αν από την άλλη κάνετε στο γυμνάσιο που είσαι κάποια γλώσσα
προγραμματισμού,
και θέλεις να μάθεις πιο πολλά για αυτήν, τότε ρώτησε τον καθηγητή που
σας κάνει
μάθημα αν έχει να προτείνει κάποιο καλό κατά τη γνώμη του βιβλίο..
πήγαινε βρες το
σε κάποιο βιβλιοπωλείο.. ξεφύλλισέ το.. κι αν δεν σου αρέσει ή θέλεις
πιο πολλές
πληροφορίες για τη συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, γράψε πάλι στην
λίστα, αυτή τη φορά ρωτώντας για την γλώσσα που σε ενδιαφέρει.

--
Γιώργος Κεραμίδας, < keramida @ ceid . upatras . gr >
"I have the heart of a child, in a jar on my desk"  (Alfred Perlstein)