kerberos V5.

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Thu Jul 27 21:13:02 EEST 2000

On Thu, Jul 27, 2000 at 06:31:57PM +0100, Konstandinos A. Saipas wrote:

> Ναι αυτό δε γίνεται, ή τουλάχιστον δε βρήκα κατι στα Kerberos admin guide,
> Kerberos installation guide και Kerberos user guide. Δηλαδή ο kerberos δε
> μπορεί να παρέχει group information για τους users. Αν κάνω λάθος
> διορθώστε με.

  Ναι, οπότε εδώ μπαίνει η άλλη πατέντα που έλεγα. Για παράδειγμα, το
project Athena του MIT κάποτε χρησιμοποιούσε κάποιο λογισμικό με όνομα
Ησίοδος (hesiod) για να πάρει τα στοιχεία για τον χρήστη, και κατόπιν έκανε
την πιστοποίηση των στοιχείων αυτών με τον Κέρβερο. Το Athena νομίζω ότι
υπάρχει μέχρι σήμερα σε κάποια μορφή, οπότε μπορείς να το κατεβάσεις, να
δεις τι κάνουν τώρα και να κάνεις κάτι αντίστοιχο.

  Επίσης, μπορείς πάντα να χρησιμοποιήσεις τα πιο παραδοσιακά εργαλεία του
UNIX, δηλαδή το NIS ή το NIS+. Π.χ. ένα σύστημα που γνωρίζω αρκετά καλά και
είμαι και διαχειριστής εδώ και αρκετό καιρό, είναι βασισμένο στο AFS, το
οποίο έχει έναν δικό του Κέρβερο 4 για authentication, και όλη η μεταφορά
στοιχείων των χρηστών γίνεται με NIS+. Πραγματικά δεν γνωρίζω αν υπάρχει πιο
ευθύς τρόπος (αν βρεις τίποτα σφύρα), αλλά και αυτό δουλεύει αρκετά καλά
στην πράξη, και χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες στη ρύθμιση.

--