C++ Library Book

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Jan 24 15:16:42 EET 2000

On Thu, Jan 20, 2000 at 06:40:37PM +0000, Panos Katsaloulis wrote:
> Χαιρετώ τη λίστα!
>
> Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με το ποιό βιβλίο να αγοράσω για τις
> βιβλιοθήκες της C++. Αναφέρομαι σε βιβλίο που θα εξηγεί την ίδια τη
> βιβλιοθήκη και όχι Πώς-να-προγραμματίσεις-σε-C++. Τέτοια έχω 2-3.
>
> Θα έλεγα κάτι να περιγράφει αναλυτικά στοιχεία της ANSI/ISO βιβλιοθήκης της
> C++, ή με άλλα λόγια πώς μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις μέσω των πολυπληθή
> include αρχείων.
> Επίσης το βιβλίο να μην είναι κολλημένο σε στοιχεία της STL (όλα όσα βιβλία
> βρήκα είναι κολλημένα εκεί, λες και όλη η βιβλιοθήκη μόνο η STL είναι...)

  Δεν έχει πάρει ακόμα το μάτι μου κανένα βιβλίο που να επικεντρώνεται στην
ISO βιβλιοθήκη της C++, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Μην ξεχνάς
πάντως ότι το πρότυπο είναι σχετικά καινούριο (βγήκε γύρω στον Ιούνιο του
'98 αν θυμάμαι καλά), και λίγο βαρύ για να το εμπεδώσεις - πόσο μάλλον να
γράψεις βιβλίο γι' αυτό. Καλύτερα ψάξε σε κανένα on-line βιβλιοπωλείο όπως
το fatbrain.com.

  Γιά STL πάντως, δες το παρακάτω link (δεν το δοκίμασα, εγώ τις έχω στο
δίσκο μου τις σελίδες από το Debian):

    http://www.sgi.com/Technology/STL/

  Επίσης, το "The C++ Programming Language" του Stroustrup (τρίτη έκδοση)
που έχω εγώ αφιερώνει ένα μέρος (από τα 4) στην βιβλιοθήκη, με περίπου 250
σελίδες σύνολο. Όχι κι άσχημα, κατά τη γνώμη μου.

> Σκεύτομαι πως ίσως θα ήταν καλό και να έχω και ένα βιβλίο με τις ISO
> βιβλιοθήκες της (απλής) C. Γνώμες...

  Αυτό δεν θα ήταν βιβλίο αλλά διαφημιστικό φυλλάδιο. Στο K&R αφιερώνονται
περίπου 20 σελίδες στην βιβλιοθήκη της C, και πίστεψέ με, είναι αναλυτικές.
Έτσι κι αλλιώς όμως, τα development manpages και το info της glibc νομίζω θα
σε καλύψουν πλήρως.

> Τέλος απ'όσο γνωρίζω η stdlibc++ ακολουθεί τα standards αλλά αποτελεί
> υπερσύνολό της. Βιβλίο που να αναφέρεται σε αυτήν δεν βρήκα. Για την glibc
> υπάρχει και μάλιστα στο www.gnu.org

  Ε, δε θα το 'λεγα. Η libstdc++ είναι η "Standard C++ Library" (εγώ απλά
άπλωσα το όνομα). Μια που το βρήκα, δες το README που έχει η έκδοση 2.9:

libstdc++ is an implementation of the Standard C++ Library, including the
Standard Template Library (i.e. as specified by ANSI and ISO).

On Debian GNU/Linux you find documentation in the stl-manual package.
After installing this package, point your browser to

        file://localhost/usr/doc/stl-manual/html/index.html

Other documentation can be found:

        http://www.cs.rpi.edu/~musser/stl.html
        http://www.sgi.com/Technology/STL/
        http://www.maths.warwick.ac.uk/cpp/pub/
        http://www.dinkumware.com/htm_cpl/

with a good, recent, book on C++.

> Σας ζάλισα; Εγώ να δείτε πόσο έχω μπερδευτεί - που ακόμα μαθαίνω και δεν
> έχω βρει τα κατάληλα resources...
>

> Y.Γ.
> Όλα αυτά τα σκεύτομαι και για λόγους portability (ποιος ξέρει τι μας
> επιφυλάσει το μέλλον!).
> Για αυτό το λόγο θέτω και το εξής ερώτημα:
> «Πώς μπορείς να ελέγξεις αν ένα αρχείο είναι directory ή απλό αρχείο; (με
> ISO functions, ει δυνατόν, και όχι με το macro int S_ISDIR (mode_t m) ).»

  Η stat(2) (απ' όπου και η S_ISDIR) είναι φοβερά φορητή, αφού υπάρχει σε
όλα τα UNIX. Αν εσύ επιδιώκεις μεγαλύτερη φορητότητα, ίσως θα 'πρεπε να
ξαναγυρίσεις στη Java...

--

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html