O mpampas trela8hke! ;-)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Jan 24 15:57:46 EET 2000

On Sun, Jan 23, 2000 at 08:35:51PM +0200, Christos Ricudis wrote:

> Opws panta, o linus exei PLHRH epignwsh toy ti leei, kai opws panta den ton
> katalabainei kanenas.
>
> Nai, to linux pasxei apo istoria.

  Αν και γενικά συμφωνώ μαζί σου, υπάρχουν ορισμένα λεπτά σημεία...

> [...]
> KSEROYN posh shmasia exei na briskeis kati ekei poy exeis synh8isei na
> brisketai. Tetoia pragmata 8a htan aparadekta sto BSD - kai dystyxws
> oi commercial unix vendors den pane ka8olou pisw sth malakia poy tous dernei.
>
> To pws na ftiakseis ena swsto, consistent kai orthogonal unix system, den
> einai 8ema mono eksypnadas, einai 8ema gnwshs kai katanohshs ths istorias kai
> ths filosofias toy unix toso se ba8os oso kai se platos - pragma poy
> elaxistoi linux {developers, distributors, sysadmins} dia8etoyn. EKEI einai
> poy exei dikio o linus, kai ekei brisketai h shmasia ths istorias.

  Εντάξει με τα θέματα της ανάπτυξης του πυρήνα και των προγραμμάτων, αλλά
όταν μιλάς για τις διανομές, πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι θέλεις από
τη ζωή σου. Θεωρείς τόσο σημαντικό να βρίσκεις τα πράγματα όπως τα έχεις
συνηθίσει, αλλά από πού μπορεί να έχει αποκτήσει κάποιος τέτοια συνήθεια;
Μήπως από το Linux γενικότερα; Όμως οι διανομές του Linux αρχικά έκαναν
καθεμία το δικό της, και μόνο τώρα κάτι πάει να γίνει χάρη στο FHS και
μακάρι και στο LSB. Μήπως από το BSD που αναφέρεις συνέχεια; Όμως το Linux
δεν είναι BSD, ούτε System V, και δεν θα είχε νόημα να προσπαθήσει να το
κάνει κάποιος να μοιάζει με το ένα από τα δύο. Μήπως από τον κοινό
παρονομαστή όλων των UNIX; Όμως αυτά μάλλον θα τα βρεις και στο Linux στη
θέση τους.

  Έγώ συμφωνώ με τον Linus στο ότι το Linux πάσχει από ιστορία. Δε συμφωνώ
με αυτούς που ανέφεραν στη λίστα ότι το linux έχει την ιστορία του UNIX,
για πολλούς λόγους που δεν μπορώ να ξεκαθαρίσω στο μυαλό μου πλήρως αυτή τη
στιγμή, αν και μου έρχονται μερικοί. Καταρχήν, αν και η φιλοσοφία του UNIX
είναι κατά πολύ διαθέσιμη, ο κώδικας γενικά όχι, κι' αυτό κάνει μεγάλη
διαφορά. Επίσης, τα περισσότερα UNIX διακρίνονται από μια σχετική
εσωστρέφεια, ακόμα και μεταξύ τους, ενώ η κοινότητα του Linux δεν διστάζει
να πάρει ιδέες από παντού, ή και να φτιάξει εντελώς καινούριες. Ακόμα, η
ιστορία του UNIX δεν είναι πάντα επιθυμητή, και τότε απλά την αφήνουμε στην
άκρη· γι' αυτό π.χ. το Linux από πολύ νωρίς δεν είχε /usr/spool ή εκτελέσιμα
στο /etc ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

  Και όχι, δεν θέλω ένα BSD Linux (γιατί τέτοια εντύπωση δίνεις), όσο κι αν
απλοποιούσε αυτό τα πράγματα.

--

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr
Ta archives tis listas einai sto http://lists.hellug.gr/lgu.html