Πρόβλημα με Lilo

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sat Dec 2 20:00:06 EET 2000

On Sat, Dec 02, 2000 at 01:29:23PM +0200, tsagkas wrote:
> Χαιρετώ όλους,
>
> Στο σύστημά μου έχω Windows 98 και Linux Suse 6.4. Εγκατέστησα το καινούριο
> lilo (κατά λάθος λόγω άγνοιας) στο partition των Windows (hda1, και όχι στο MBR
> που ήθελα εξαρχής, δηλαδή hda) βάζοντας στην παράμετρο του /etc/lilo.conf
> boot = /dev/hda1. Επίσης επειδή ήθελα τα Windows ως default OS, στο lilo.conf,
> έβαλα τις γραμμές που αναφέρονταν στα Windows πάνω από αυτές που αναφέρονταν
> στο Linux.

..[snip]..

  Ερμ, δύσκολα τα πράγματα. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι έγραψες πάνω στο boot
sector του partition των Windows, το οποίο, εκτός του ότι έχει τον κώδικα
για να φορτώσει το λειτουργικό, περιέχει σημαντικές πληροφορίες για το FAT
σύστημα αρχείων που υπάρχει εκεί. Παρόλ' αυτά, υπάρχει ελπίδα. Σύμφωνα με
την βοήθεια της mkdosfs(8), κάπου μέσα στον FAT υπάρχει ένας εφεδρικός boot
sector. Μπες στο linux ως root και δώσε την εξής εντολές:

# dd if=/dev/hda1 of=/tmp/boot bs=512 count=1 skip=6
# file /tmp/boot

  Η δεύτερη πρέπει να σου εμφανίσει κάτι τέτοιο:

/tmp/boot: x86 boot sector, FAT (32 bit)

  Αν σου βγάλει κάτι άλλο, δοκίμασε ξανά με άλλες τιμές στο skip. Αν πάλι
όντως σου βγάλει κάτι ανάλογο με το παραπάνω, η επόμενη κίνηση είναι και
ό,τι χρειάζεσαι:

# dd if=/tmp/boot of=/dev/hda1 bs=512

  Καλή τύχη...

--