Τί παίζει με τα ελληνικά ?? (Netscape6/mozilla matter)

Vasilis Vasaitis vasaitv at visual.bt.co.uk
Fri Aug 11 16:06:40 EEST 2000

On Thu, Aug 10, 2000 at 10:57:29AM +0300, DJ Art wrote:
> (καλά θα ήτανε να περιμένω να επιστρέψουν όλοι από τις διακοπές :) θα
> δώ, μπορεί να το κάνω repost το φθινόπωρο ... έχουμε χρόνο)
>
> Λοιπόν, το θέμα αφορά τον Netscape6 pre2 (και γενικά, όλους τους
> Mozilla).
>
> Με τα ελληνικά ο Navigator συνεργάζεται άψογα, παντού, titlebar, κλπ κλπ
>
> Το πρόβλημα υπάρχει στο e-mail (messenger). Εγώ χρησιμοποιώ το kikbd, το
> οποίο ως γνωστό, έχει 2 ελληνικά πληκτρολόγια και το "σωστό" (δηλαδή
> αυτό που δουλεύει ΠΑΝΤΟΥ είναι το El1 (latin1 keysyms corresponding to
> ISO8859-7 indexes).

> [...]

  Έχω την εντύπωση ότι κατανοώ πλήρως την κατάσταση που περιγράφεις, αλλά
μπορεί να κάνω και λάθος. Με δεδομένη λοιπόν την παραπάνω επιφύλαξη, έχουμε
και λέμε:

  Τα περισσότερα προγράμματα στα X είναι ικανά να χειριστούν μόνο το
iso-8859-1 σύνολο χαρακτήρων, και γενικά τίποτα περισσότερο από 8 bit. Για
να δουν λοιπόν αυτά τα προγράμματα ελληνικά, ακολουθείτε (όχι, δεν έκανα
ορθογραφικό λάθος) την εξής τακτική:

  - Βάζετε iso-8859-1 γραμματοσειρές, οι οποίες όμως περιέχουν τους
ελληνικούς χαρακτήρες.

  - Χρησιμοποιείτε το kikbd στην κατάσταση EL1, το οποίο ταΐζει τα
προγράμματα με τα σύμβολα του iso-8859-1.

  Έτσι, τα προγράμματα νομίζουν ότι δουλεύουν με latin1, ο χρήστης κάνει τη
δουλειά του, και όλοι είναι ευτυχισμένοι. Δεν είναι καθόλου μα καθόλου η
σωστή λύση, αλλά είναι μια λύση που δουλεύει άμεσα. Προσωπικά ποτέ δεν μου
άρεσε, αλλά οι δικές μου προτιμήσεις δεν είναι το θέμα αυτή τη στιγμή.

  Πάμε τώρα στον Mozilla. Ο Mozilla κατά πάσα πιθανότητα συμπεριφέρεται με
αυτόν τον τρόπο επειδή είναι ένα πρόγραμμα που έχει πλήρη επίγνωση του τι
πάει να πει σύνολα χαρακτήρων. Έτσι, όταν του δίνεις το κείμενο με το EL7,
ξέρει πολύ καλά ότι ανήκει στο iso-8859-7, και επομένως του συμπεριφέρεται
ανάλογα.

  Όταν όμως του δίνεις το κείμενο με το _λάθος_ πληκτρολόγιο, ο Mozilla
φυσικά το θεωρεί ως latin-1. Το ότι εσύ βλέπεις αυτό που έδωσες ως ελληνικό
δεν έχει καμία σημασία, αφού χρησιμοποιείς την _λάθος_ γραμματοσειρά. Έτσι,
όταν προσπαθείς να στείλεις το μήνυμα, ο Mozilla απορρίπτει τελείως αυτά που
έγραψες, αφού απλά δεν ανήκουν στο σύνολο χαρακτήρων που έχεις επιλέξει για
να στέλνονται τα μηνύματα.

  Τη στιγμή λοιπόν που όλα τα προγράμματα συμπεριφέρονται λανθασμένα και
χρειάζονται workarounds για να δουν ελληνικά, το θεωρώ παράλογο να
κατηγορούμε τα προγράμματα που όντως δουλεύουν σωστά, και να απαιτούμε να
χρησιμοποιούν και αυτά το workaround. Αυτά.

--
Vasilis Vasaitis
vasaitv at visual.bt.co.uk