Μιά πικρή αλήθεια...

Panayotis Vryonis vrypan at hellug.gr
Tue Sep 14 00:40:53 EEST 1999

Giorgos Keramidas wrote:

> Εγώ το RPM το αγάπησα πραγματικά πολύ όταν έκανα rpm --install ένα πρόγραμμα
> που δεν διάβασε σωστά το RPM_ROOT environment variable κι αντί να μου κάνει
> το σωστό /bin/rm -fr $RPM_ROOT/ μου έχωσε ένα ομορφότατο rm -rf / κι έμεινα
> τελείως μάλακας...
>
> Από τότε το υπέραγαπώ, πραγματικά... κι όταν το make -n install είναι τόσο
> όμορφο κι απλό, δεν ξέρω, κωλύομαι με τα RPMs κάπως.

Θα μου επιτρέψετε να δώσω μία σολωμόντια απάντηση στο ερώτημα RPM ή tgz.

Πιστεύω ότι το ερώτημα δεν είναι ποιο είναι προτιμότερο, αλλά ποιές περιπτώσεις
καλύπτει καλύτερα η κάθε λύση. Για εμένα το RPM είναι πολύ βολικό για μηχανήματα
γενικής χρήσης. Εγκατάσταση/απεγκατασταση _BINARIES_ χωρίς προβλήματα,
compilation και διάβασμα. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στα binaries γιατί πολλές φορές
μπορεί να μην υπάρχει χώρος για να γίνει το compile... Όσο για την ασφάλεια,
ε, μην μου πείτε ότι θα κοιτάξετε όλο τον κώδικα του KDE ή του XFree για να
δείτε μήπως είναι "πειραγμένος"... Άλλωστε, το RPM υποστηρίζει και ηλεκτρονικές
υπογραφές (αν και δεν τις έχω χρησιμοποιήσει ποτέ σε RPM).

Από την άλλη, αν στήνεις ενα μηχάνημα που κάνει μία συγκεκριμένη δουλειά,
έτσι και αλλιώς δεν θα πετάξεις απάνω του 1000δες πακέτα. Οπότε μπορείς
να βάλεις τα tgz σου (να τα κάνεις και compile όπως ακριβώς τα θελεις),
να τα εγκαταστήσεις εκεί ακριβώς που θέλεις κ.λ. Να μπορείς να περνάς
και τα patches χωρίς να κατεβάζεις όλο το πακέτο από την αρχή.

Τέλος, υπάρχει η "σούπερ-κυριλέ" (κατά την γνώμη μου) εκδοχή, όπου
κατεβάζεις τα src.rpm, αλλάζεις τα spec files και δημιουργείς RPMs
κομμένα και ραμένα στα μετρα σου. Έτσι συνδιάζεις τα πλεονεκτήματα
και των δύο λύσεων. Το μόνο μειονέκτημα της τρίτης αυτής λύσης
είναι ότι απαιτεί αρκετα περισσότερο χρόνο...

Τα debian packages δεν τα έχω δουλέψει, αλλά απο αυτά που έχω
διαβάσει δείχνουν καλύτερα από τα RPMs. Π.χ. υποστηρίζουν
dependencies όχι μόνο με συγκεκριμένα πακέτα (π.χ. netscape)
αλλά και με κατηγορίες πακέτων (π.χ. web browser)...

Παναγιώτης.

Panayotis Vryonis
e-mail: vrypan at hellug.gr
http://www.virgo.gr/baza