Yet Another Newbie needs help

Panos Katsaloulis teras at writeme.com
Fri Oct 15 23:58:35 EEST 1999

In article <XFMail.991015101045.kabrianis at hellug.gr>,
	kabrianis at hellug.gr (Michalis Kabrianis) writes:

> Katalabainw to hint, kai profanws den tha ekferw antirrisi. To thema mou den
> itan an eksigoun i oxi. To thema mou einai oti aytoi (kai alloi tosoi)
> apantane *swsta*. Mipws ayto exei sxesi me to oti den xrisimopoioun ta
> "ergaleia" ayta? Exei sigoura pantws sxesi me to oti kseroun ti kanoun :-)

Akoma kai na xrhsimopoieis text arxeia gia configuration, ousiastika
anaferesei se ena abstaction layer parakatw - gia skepsoy to ligo:

<THOUGHTS>

An h9eles *paragmatika* na mhlhseis sotn ypologisth 9a eprepe na kykloforeis
me magnhtakia kai na grafeis ketey9eian se magnhtikes tainies ('h tainies me
trypes;;!)

Sto epomeno abstraction layer 9a toy mhloyses bit-pros-bit, klp klp mexri poy
se kapoio anwtero abstraction layer 9a toy egrafes se source code se C pi9anws.

Kapoioi omws programmatistes (gia na to paizeis kamposos kai o gamaoua system
administrator) ekane thn xarh se sena anti na peraseis ola ayta ta layers, na
anebeis ena akoma layer kai na grafeis oles tis parametroys se ena text file.
Aytos 9a kanei thn xamalodoyleia kai na metaferei tis times apo to arxeio ayto
stis swstes parametroys mesa sto programma toy.

Ena layer parapanw: Anti na grafeis esy to arxeio yparxei ena scriptaki poy me
"kataskeyazei" to idio to arxeio gia sena.

Anebainontas layers mporeis na ftaseis mexri to (polykatakriteo) GUI. Apla
einai 9ema se poio layer "bare9hke" o programmatisths na synexisei.

9a pw ena paradeigma: pws na kaneis compile ton kernel:
a) peirazontas katey9eian ta Makefile (XA! poios to kanei pia ayto!)
b) me "make config"
c) me "make menuconfig"
d) me "make xconfig"

Fysika kai to na peirazeis ta Makefile exeis ametrhth dynatothta epembashs,
alla einai kati parapanw apo axrhsto kai epipono XWRIS LOGO.

To na les "egw peirazw mono ta makefile" kai "oi antres xrhsimopoioyn thn
console" einai poio poly aforismos para pragmatikothta. Ola ayta einai
topo9ethseis panw sthn ennoia USER-FRIENDLYNESS.

</THOUGHTS>

> An den exeis proseksei, i apantisi stamataei sto "xrisimopoiise to Yast" to
> opoio eimai sigouros oti den eksigei katholou ma katholou ston aplo xristi ti
> kanei ayto to skasmeno to yast apo pisw, kai giati eprepe na to kanei ayto.

Giati esy 3EREIS OLA osa exoyn sxesh me ayto poy kaneis; Giati bazeis kapoia
parametro 'h kaneis kapoia dhlwsh se ena arxeio; Ti kanei PRAGMATIKA ayto;

Den 9a to paw makrya, alla exw akoysei kai apopseis oti to open-source den
einai KAN asfaleia gia ton xrhsth - mia idea poy einai kapws off-topic twra,
alla an 9elete mporw na sas to analysw (se kapoio allo mail)

> Kala, o xronos tha deiksei. Den exei noima na se peisw (i na me peiseis) gia
> tetoia ypokeimenika themata, einai apla apopseis. Se kana-dyo xronakia tha
> doume poios eixe dikio.

Ma kala, pragmatika pisteyeis pws OLOI prepei na ginoyn system
administrators!;!
E, oxi!
Ase kapoioys na einai system-administrators (kai na plhrwnontai kala) kai
kapoioys alloys na mh 9eloyn na ginoyn, na "aggizoyn" toys ypologistes kai
o,ti paei straba na fwnazoyn toys system-administrators.

> Mipws einai entelws diaforetiko apo to paradeigma pou efera? Min ta
> isopedwnoume ola.

Proswpika pisteyw pws einai kalo paradeigma. Den einai aparaithto na 9eloyn
OLOI na ta ma9oyn OLA.

Kai an pisteyeis pws ayto einai anti9eto me "th filosofia toy Linux" mh 3exnas
pws th filosofia ayth thn ftoiaxnoyme *EMEIS* kai oxi kapoies alles anwteres,
aorates kai anyparktes ypar3eis.

Proswpika pisteyw pws h lista kapws arxizei kai xanei:
9a eprepe pragmatika na ftoiaxtei ena "parakladi" ths gia system
administration kai users. Kai, opws eipes kai esy, as doyme pws 9a e3elix9oyn
ta pragmata.
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr