Tape Device

Spiros Bolis sbolis at freemail.gr
Wed Nov 10 18:47:39 EET 1999

> > Paidia gia sas,
> > Exo sthn katoxi moy to HP COLORADO 5GB, ATAPI TAPE drive
> > kai prospatho na to kano na doulepsei alla tzifos. Otan bootari to linux
> >
> > moy bgazei to pio kato mynima.
> >
> > <4>hdd: HP COLORADO 5GB, ATAPI TAPE drive
[..]
> Xwris na exw doulepsei pote me tape drives se linux, to mhnuma pou sou bgazei
> o kernel deixnei pws to drive to anagnwrise kai pws einai to /dev/hdd.
>
> Apo kei kai pera, an mporouses na to kaneis mount 8a eprepe na dwseis kati
> tou stul:
>
> mount /dev/hdd1 /mnt/tape
>
> ALLA
>
> to tape drive den exei epanw kapoio sxhmatismeno filesystem apo oso 3erw kai
> sunepws den mporeis na to kaneis mount.
>
> Auto pou xrhsimopoieis me to tape drive einai to mt(1L).
>
> Dineis entoles tou stul:
>
> mt -f /dev/hdd rewind
> mt -f /dev/hdd status
> tar cvpf - /dir/to/backup | dd of=/dev/hdd

Ontws den boreis na to kaneis mount. Egw exw twn 8GB kai doyleyei mia xara me ta command line ergaleia mt kai tar.
Bebaia moy ebgale thn pisth na to kanw na doyleyei me to BRU poy exei h RedHat ws commercial sta dika ths CDia alla kai pali to katafera na doyleyeibazontas to e3hs link
/dev/tape -> /dev/ht0

epishs dhmioyrgeitai kai h /dev/nht0 poy einai h antistoixh syskeyh me thn prhgoymenh alla einai nonrewinding (otan grapseis sthn kaseta den thn 3anatyligei sthn arxh)

To ftape den exei sxesh me ta IDE tapes
kalh tyxh

Spiros D. Bolis

Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr