C/C++ Languages

Giorgos Keramidas keramida at hades.hell.gr
Mon Jun 14 07:58:03 EEST 1999

On Sat, Jun 12, 1999 at 11:36:36AM +0300, Mark Papadakis wrote:
> [...]

Blepe parakatw, meta tnv eilikrivn prospa0eia mou va ksekivnsw ki egw eva
kaivourio flame-war :P

> H C ipirxe prin apo th C++ ( h C++ einai ena superset ths C ), oi
                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Oxi akribws, afou ka0e mia apo autes eivai mia ksexwristn glwssa, me diko
tns suvtaktiko, dikes tns desmeumeves lekseis, teleiws diaforetikn
grammatikn, ktl. ktl.  Ev oligois, kamia sxesn n mia glwssa me tnv alln.
Aplws exouv diafora "koiva snmeia" stov tropo pou suvtassetai o kwdikas,
afou xrnsimopoioyv "paromoio" alla oxi idio suvtaktiko...

> compilers paragun perissotero oprimized code kai einai kai perissotero
> 'hardcore' apo th C++.

E oxi kai "hardcore" n C ? ? ?

> Sta GUI based applications ( KDE, Gnome etc ) h xrhsh ths C++ endiknietai
> giati kanei thn dimiourgia tous eukoloterh.

	To KDE ovtws xrnsimopoiei mia "epektamevn" (apo tnv Troll Tech)
ekdosn tnv C++, pou eivai ousiastika n movn glwssa opou n biblio0nkn tns
Troll, n Qt divei resta.  Oso gia to Gnome twra, auto xrnsimopoiei ektevws
to GTK+ toolkit, pou basika eivai ftiagmevo gia C, alla upostnrizei kai
xrnsn mesa apo alles glwsses, p.x. Perl, Tcl, Python, akoma kai LISP!

> Anyways, to thema einai eite C eite C++ .. C einai C opws kai na to peis,
> eite Objective C, eite C++ eite den kserw kai egw ti :)
>
> Mark

Loipov... kai twra mia alln apopsn.  Oxi aparaitnta pio swstn, alla sigoura
pio megaln se ektasn (ki edw o I. Iwavvou bgazei tnv karampiva tou kai mou
rixvei duo toufekies giati stelvw axrnsta mail :-)

H glwssa C eivai n glwssa pou eixe ekselix0ei mazi me to idio to leitourgiko
Unix, kai uparxouv polla Unix utilities grammeva se C.  Auto kavei pio
eukolo to va parei kapoios etoimo kwdika apo eva allo utility kai va tov
evswmatwsei se dika tou programmata (arkei autos o kwdikas va eivai eleu0era
dia0esimos, bl GNU General Public License, BSD & Artistic licenses, ktl.)

Etsi, afou olo kai pio polla programmata grafotav se C gia to Unix, egive
kati sav auto pou givetai snmera me tous ma0nmatikous kai tnv agapnmevn tous
FORTRAN (pou egw otav tnv blepw pa0aivw kati sav avagoula, eva tetoio
pragma mo' rxetai kai feugw makrua priv kserasw).

Meta pou to object-orientedness egive *must* upnrksav polloi pou
upostnriksav pws akomn kai ta leitourgika sustnmata prepei va grafovtai se oso
to duvatov megalutero ba0mo se C++, ki oi programmatistes va apofeugouv tnv
C opws o diaolos to libavi... ki alla tetoia asteia.  Kai kapoios ekatse ki
ulopoinse eva kommati tou Linux kernel se C++, me emfavn diafora stnv
apodosn (taxutnta kuriws) tou olou sustnmatos, opote autn n idea
egkatalnf0nke grngora.

Twra, gia ta GUIs, ki ekei paizouv diafora trella kolpa, me pio gvwsta ta
kolpa tns Mamas Micro$oft, pou exei o,ti pio kovtivo uparxei autn tn stigmn
se eva 'plnrws object oriented' leitourgiko me 'object oriented' shell, ki
efarmoges.  Egw pavtws dev pei0omai apo auto va balw Windows :)))

Alloi upostnriksav pws akoma kai n glwssa PostScript (tns Adobe) mporei va
xrnsimopoin0ei gia kalutern ulopoinsn grafikwv periballovtwv (GUIs), me to
NeXTstep va eivai oti pio kovtivo exoume stnv xrnsn tns Display PostScript,
pou ki auto dev exw katalabei akoma giati, alla patwse grngora.

Kai gia va kleisw [prepei va fugw giati grafw ma0nma se ligo]:

- H glwssa C dev exei kamia sxesn me tnv C++ , eivai duo diaforetikes
  glwsses me diaforetiko sxediasmo kai skopo.

- To UNIX exei basistei stnv C apo tnv arxn tou, opote eivai logiko va tns
  deixvei mia ka0ara 'upokeimevikn' protimnsn.

- Otidnpote mporei va givei me tnv mia glwssa mporei va givei kai me tnv
  alln (apodeiksn to KDE kai to Gnome, pou xrnsimopoiouv diaforetikn glwssa
  to ka0eva me paromoia apotelesmata).

- Snmasia exei to poso 'ka0aros' kai kala sxediasmevos eivai o kwdikas pou
  kavei kaveis, ki oxi n glwssa pou graftnke, av kai...

- Dev uparxei (akomn) n teleia 'glwssa programmatismou' pou 0a eivai n
  kalutern epilogn gia opoiadnpote douleia!

Arketa omws sas eprnksa.  Afnvw kai kaveva allo va suvexisei to 'flame' :)

--
     ?     | Giorgos E. Keramidas, <mailto:keramida at ceid.upatras.gr>
  >(o.o)<  | http://students.ceid.upatras.gr/~keramida/index.html
     O     | "Oggi non e` un giorno doppo ieri, ma un giorno prima di domani."
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at hellug.gr