peri deb.

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue Apr 27 21:43:07 EEST 1999

On Tue, Apr 27, 1999 at 04:26:08PM +0300, Pavlos Parissis wrote:

> Nomizo pws to rpm eluse ta xeria pollwn distribution sto packaging programmatwn.
> Dioti h redhat ekane to rpm etsi wste na mporei na doulevei sxedon se olles tis
> distrib....(SuSE,Caldera klp). Etsi den to desmefse mono me RedHat Distribution.
> Nai men to dep einai pio prosegmeno all doulevei mono se Debian,sosta?
> Den tha htan kalytera to dep na doulevei kai se alla distribution?
> Ti ennoo, oti na mporousa na evaza sto systhma mou(redhat 5.1) kai dep paketa.
> Afto pistevo pos tha htan to idanikotero.

  Katarxin, na ksekatharisoume ta onomata: ta arxeia exoun epektasi .deb
kai to programma pou ta diaxeirizetai einai to dpkg. Loipon...to dpkg
einai to programma pou eftiakse to Debian project gia ta paketa tou, kai
vevaios den periorizoun kanenan na to xrisimopoiei. GPL einai. Apo ekei
kai pera, apla kanenas allos den to epelekse gia to distribution tou.
Esi gia na vazeis paketa .deb sto sistima sou, arkei na exeis to dpkg
kai to alien. To thema einai oti i RedHat den dinei se kanena paketo to
dpkg, tha prepei na to valeis monos sou.

> otan les "configuration files" anaferese sta ~/.conffiles ,sosta?

  Lathos. Otan leo `configuration files', anaferomai sta arxeia pou
rithmizoun pws ekteleitai ena programma, kai ta opoia sxedon panta
vriskontai sto /etc. Gia paradeigma, pes oti evala ton apache, ton
rithmisa, alla tora den exo xoro kai leo na ton vgalo. Mporo na po sto
dselect/dpkg na ton kanei remove, opote afinei ta configuration files.
An ton ksanavalo meta, tha einai ola opos prin.

> kai sto redhat ta dependencies doulevoun sosta(sto 90% twn periptosewn) to provlima
> dhmiourghte otan o allos dosei --nodeps ekei pou den prepei.

  A, ksexasa edo na anafero mia simantiki diafora me to rpm: sta .rpm ta
dependencies enos paketou einai gia arxeia, eno sta .deb einai gia alla
paketa. To kiriotero pleonektima tis methodou tou rpm fainetai na einai
oti, an p.x. exo valei apo source mia vivliothiki tha tin vrei kai den
tha griniaksei (simvainei ontws auto?). Apo tin alli, to simantikotero
pleonektima tis methodou tou dpkg einai oti ksereis amesos ti xreiazetai
na pareis gia na ikanopoiiseis ta dependancies.

> Meto Debian Policy to building Debian packages einai pio efkolo 'h pio dyskolo?
> To leo afto dioti nomizw pos oi logoi pou arxoun na vgoun debian package se gnwstes
> efarmoges einai 2:
> 1 Den asxolountai tosoi poly me Debian ara kai ligoteroi me building
> 2 Mporei na einai pio dyskolo to building.
>
> Esy ti nomizeis oti ginete?

  To (1) isxuei sigoura. To (2) oxi aparaitita. Apla, to na kaneis
paketa sto Debian thelei enan ligo megalitero egklimatismo me ti
diadikasia (auto kati mou thymizei apo sigkriseis Windows-Linux :-) ).
Vasika otan exeis kanei ena programma kai theleis na vgei se .deb
sinithos den to kaneis o idios, kinigas enan debian maintainer na to
kanei gia sena (oste na mporesei na simperilipthei kai sto idio to
Debian).

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr