× login & KDE/Gnome Dispute

Nikos Kokras kokni at eexi.gr
Tue Sep 15 23:12:56 EEST 1998

Kwstas Zagoris wrote:

> Aplos ipomoni 1-2 mines kai 8a exei bgi i harmony opote
> den mporo na katalavo ton logo malomatos.To gnome kata tin
> diki mou gnomi ine xoris stoxo kai logo...mpanta 8a briskete merika bimata
> piso apo to KDE.Kai telospantos an ipoti8ete den tous arese
> to qt license giati den boi8ane to harmony project na teleionei mia ora
> noritera kai ftiaxnoun apo tin arxi ena wM pou den 8a gini pote
> (toulaxiston sta 2-3 xronia )  ekei pou 8eloun na to ftasoun.....

Loipon,
Yparxoun polles adeies kai ka8e mia exei tis dikes tis adynamies kai
tous dikous ths periorismous. H adeia katw apo thn opoia ekdidetai h QT
einai poly perioristikh. Sygkekrimena, den einai ka8olou free, kai ean
den eixe bgei to GNOME kai den eixe ginei syzhthsh peri autou, h QT 8a
htan akomh "shareware". Oi development ekdoseis de, einai panakribes.
A3izei na koita3ei kaneis thn adeia ths Qt kai na prose3ei tis trypes
ths.
	What's the big deal ? Loipon, ena syxgrono leitourgiko ektos apo polla
alla, xreiazetai kai ena grafiko API. Xreiazetai ektos apo auto, kai
panw se auto, na xtistei ena oloklhro periballon to opoio na einai oso
to dynaton diadedomeno meta3y twn linuxadwn, wste na dieukoly8ei h
anaptyjh GUI efarmogwn.
	Ginetai eukola antilhpto, oti ena toso shmantiko 8ema den mporei na
basizetai se libs kai widgets pou den GPL'd giati se anti8eth periptwsh
autos pou exei to copyright krataei mia oloklhrh koinothta apo ta @@.
Den nomizw oti xreiazetai na mpw se leptomereies gia to motif edw (do3a
to 8eo, perase h mpogia tou).
	H anaptyjh klwnwn, epishs den ajizei sxoliasmou. Blepw thn talaipwria
tou lesstif project kai sparazei h kardia mou. Poly perissotero, den
prokeitai na kanw plousious merikous aplws gia na trexw meta na bazw
klwnous tou software pou poulane.
	H idia h symperifora ths troll tech (dhmiourgoi ths Qt) einai mallon
ektos nootropias tou linux. Kapote (gyrw sto early1.30) ebgalan mia
buggy ekdosh. Kapoios epra3e to deon (patcharise dhladh) kai esteile to
bug report sthn troll tech. Parallhla, ebgale bin/src se ena public ftp.
Mono mhnysh den tou kanane (kai sto Amerika den paizoun me auta). To
patch malista, den mpike pote sto src kai bgalan diko tous (e3isou kalo
kata genikh omologia). Alla nomizw oti to peristatiko auto, dhlwnei me
eukrineia oti skopeuoun na bgaloun xrhmata.
	Kai h RedHat bgazei bebaia. Bgazei malista polla xrhmata. Alla yparxei
mia diafora. Oti exoun bgalei tou kerata ta projects austhra katw apo to
GPL. Den yperaspizomai thn RedHat, alla exw thn entypwsh oti pane na thn
kanoun thn MS tou Linux. Psychraimia. Oi an8rwpoi den ypoxrewsan kanena
na kanei otidhpote kai IMHO gia ola ta 8emata tou Linux exoun dei3ei
poly megalh eyais8hsia.
	Oson agora to KDE kai thn RedHat, h mallon kalytera thn Qt kai thn
RedHat, h monadikh episimh anafora ek merous ths teleutaias (apo oso
3erw) einai ena "paper" sto website ths, to opoio e3hgei thn epishmh
apopsh ths RedHat. Nomixw oti exoun ka8e dikaiwma na to kanoun.
	Fysika einai kerdoskopikh etaireia kai pollaei Motif, Applixware k.a.
Kai fysika 8a poulhsei kai Qt otan er8ei h wra. Alla 8a lene : ama den
exete fragka gia Qt/KDE parte GNOME. Einai e3isou kalo.
	Twra to pote 8a teleiwsei to GNOME einai mia allh istoria. Makari na
parei 25 xronia to development giati auto 8a shmainei oti perpataei. Sto
ba8mo pou endiaferetai kaneis gia thn gnwmh mou, eixa KDE apo tote pou
htan alpha kai to GNOME sygkritika paei kalytera. Ysterei se ena mono
shmeio: o gmc einai xeiroteros tou kfm. Alla auto einai trivial.
Anti8eta, to GNOME exei idees pou den exei (akoma) to KDE. Kai telos to
GTK einai GPLd, mhn to 3exnate auto.

Telos, oson afora to HELLUG. Den einai dynaton na perimeneis to HELLUG
na parei 8esh se tetoio pragma. Allimono an katsoume na epiballoume
stous greek-linux-users ti window manager 8a baloun. Einai entelws ektos
twn armodiothtwn tou kai ektos autou gia skepsou: prepei to HELLUG na
parei 8esh gia to sendmail/qmail ? Slack h Debian ? RPM h
pws_to_lene_auto_ths_SuSe ? Oxi bebaia. Osoi symmetexoume sto Hellug
elpizoume (lew:elpizoume) na asxolh8oume me sobarotera 8emata.

P.S. Oson afora to HELLUG ekfrazw apolytws proswpikes apopseis. To auto
isxyei gia olo to periexomeno tou email.
Gia boithia (h na diagrafhte) e-mail sto majordomo at argos.hol.gr