DNS Howto

Kostas Liakakis kostas at rincewind.techpath.gr
Thu Oct 9 23:25:53 EEST 1997

On Thu, 9 Oct 1997, Michalas Othon wrote:

> 1.) To resolv.conf xreiazetai eidika otan den trexeis ton named.

Akomh kai otan trexeis einai aparaithto. Mporei na deixnei ston diko sou
server, alla einai o monos tropos oi routines tou resolver sthn libc na
3eroun pou na koita3oune.

> H sunta3h einai aplh:
> 1 grammh: ->domain
> 2 grammh: -> onoma_server_xwris_domain ip_tou_server
> Epanelabe th grammh 2 an exeis kai alles mhxanes

La0os. H sosth synta3h, an to onoma mou einai skiathos.physics.auth.gr
einai: domain physics.auth.gr

Etsi akribos. Se mia grammh. An o resolver ths libc tou linux synexizei na
diabazei kai parakato mexri na katalabei oti h grammh entolhs
oloklhro0hke, auto einai eidiko se auton (an kai den to exo dokimasei etsi
pote, mou fainetai entelos paralogo, anyway...)

Epishs den exei nohma na baleis parapano apo mia grammh domain. H xrhsh
ths einai na oloklhronei ena hostname se FQDN (fully quallified domain
name) se periptoseis opos as poume: telnet skiathos (sketo). Tote to
request pou 0a kanei o resolver 0a einai: skiathos ki an auto apotyxei,
tote skiathos.physics.auth.gr kai an ki auto apotyxei, tote epistrefei
la0os.

Se periptosh pou 0eloume na psaxnoume se perisotera domains, den bazoume
domain, alla search: search physics.auth.gr auth.gr
Etsi an kano telnet vergina.eng tote 0a psa3ei gia: vergina.eng,
vergina.eng.physics.auth.gr kai vergina.eng.auth.gr.  Na shmeio0ei oti
merikoi resolvers 0a kanoun thn leitourgeia tou search me to domain
merikos, dld 0a psa3oun kai sto second level domain name (auth.gr) xoris
na tous zhth0ei (exoume domain physics.auth.gr)

Telos opos einai fanero h synta3h domain den exei kamia sxesh me to
poses mhxanes exeis.

> 3 grammh:-> nameserver IP_tou_nameserver
[...]
> Otan 8a anebaseis ton diko sou nameserver tote bale prwto to
> diko tou IP

Otan 0a exeis diko sou nameserver den einai anagkh na baleis kanena allo,
exeis to sta0ero cache me tous root nameservers ap'opou o dikos sou 0a
ma0ei siga siga ola ta ypoloipa.

Se ka0e periptosh pantos ta 'man 5 resolver' kai 'man named' dinoun polles
plhrofories... Gia opoion exei thn ypomonh na tis diabasei dhladh.

-K.

sto "majordomo at argos.hol.gr" me 1 grammi sto keimeno: help