Linux Greek typesetting

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Mon Feb 10 02:18:37 EET 1997

> Ellhnika 437 gia thn konsola tou Linux exei ftiaksei o Aleksios
> Chouchoulas (axc at dcs.ed.ac.uk).  O emacs den doulebe (1995) kai mallon
> htan poly dyskolo na doulepsei ap' oso ligo to eixa koitaksei tote.

  Niko, xaire!

  Eimai ki egw sth lista (an kai genika protimw to
alexios at vennea.demon.co.uk anti gia to axc at dcs.ed.ac.uk -- ta diabazw kai ta
dyo).

  Yparxei mia etoimh ekdosh twn ellhnikwn poy ypostirizoun ISO-8859-7 (928
gia tous parathyrades), alla dystyxws thn pagwsa gia ena basiko logo: oi
kainouries ekdoseis ths konsolas exoun ena bug fix/feature removal pou einai
poly enoxlhtiko gia tous ellhnes (kai norbhgous) xrhstes: to ASCII 27
ksereis oti xrhsimopoieitai gia na ksekinhseis VT-100 escape sequence.
Symfwna me to ANSI 3.64, kai to ASCII 27+128 (8th bit set) prepei na
ksekinaei escape sequence. Dystyxws to ASCII 27+128=155 einai to Ellhniko
mikro delta, pragma pou dhmiourgei arketoutsika problhmata.

  To psaxnw twra na dw ti tha ginei. Tha perimenw ligo mhpws kai (a) to
afairesoun pali [amfibolo], h (b) baloun kapoio option gia na afaireitai.
Alliws ksanagyrname stis pre-1.0 ekdoseis twn ellhnikwn pou apaitousan
kernel patch gia na leitoyrghsoun. Pragma aparadekto gia ena leitourgiko pou
einai toso 8-bit clean kai swsto stous mh agglofwnous.

  Kammia allh gnwmh apo tous ypoloipous? To exei koitaksei kanenas se
megalytero bathos? Egw exw bgalei ton 2.0.27 kernel pou eixa kai eimai pali
ston 2.0.24 pou den exei to "fix" akoma, giati exw anagkh ta ellhnika.

> Sxetika me ton emacs sta XWindows, ena quick hack se elisp exei kanei o
> Nikos Papaspyrou (nickie at softlab.ntua.gr) kai (aneksartita!) o grafwn;
> boliko an kaneis de 0elei/mporei na ftiaksei mia custom Xlib, p.x.
> apousia c compiler (bl. Solaris), static binaries, quota kai loipes
> mpourdes.

  Nai, o Emacs epitrepei polla wraia kolpa.

> Auto pou exw na proteinw, mia kai to 0ema fantazomai oti mas endiaferei
> olous, einai na sygentrw0oun oi sxetikes plhrofories kai na anarti0oun
> sto web gia na yparxei eukolh prosbash s' autes, wste na apofeugetai h
> epanalhpsh erwthsewn kai na mh xreiazetai o ka0enas na efeuriskei ek neou
> ton troxo, kai san ena starting point gia peretairw douleia panw sto
> sygekrimeno 0ema.

  Mia kalh idea pou exei protatei apo ton Louka ton Manaio
(lm at quiet.demon.co.uk), den kserw an einai s'afth th lista, einai na
grapsoume ena Greek Language HOWTO. Nomizw oti kai mono apo peisma prepei na
to kanoume PRIN emfanistei akoma kai HOWTO gia ta Baskika katw apo Linux.
:-)))

Alexios

Alexios Chouchoulas          '88    ,88'   ,88'     alexios at vennea.demon.co.uk
The Unpronouncable One      ,o88oooo88ooooo88oo,              axc at dcs.ed.ac.uk