Merikes apories.

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Fri Apr 18 01:37:42 EEST 1997

On Thu, 17 Apr 1997, Nikos Vasaitis wrote:

>   Otan se mia consola patao Ctrl-S, pagonei entelos. Mipos kserei kaneis kai
> pos "ksepagonei"?

  To DC3 (Device Control 3, ASCII 0x13, ^S) xrhsimopoieitai ws to XOFF tou
termatikou sou, an afto yposthrizetai.

  To DC1 (Device Control 1, ASCII 0x11, ^Q) einai to XON.

  Ta XON/XOFF einai meros tou software flow control protocol gia seiriaka
termatika (h konsola mimeitai ena DEC VT-100 seiriako termatiko -- h mhpws
VT-3xx; Exei xrwma, ara mallon einai pio prosfato VT).

  To XOFF leei ston kentriko ypologisth na stamathsei na stelnei dedomena
epeidh to termatiko einai apasxolhmeno. To XON synexizei thn apostolh
dedomenwn. Otan ta patas me to xeri, exeis thn dynatothta poy YPOTITHETAI
oti tha eixes otan patouses to Scroll Lock se enan IBM PC (den mphke pote
sto DOS).

  Parepiptontws, dyo parathrhseis:

  (a) An to XON/XOFF sthn konsola den sou aresei, mporeis na to sfakseis me
      stty -ixon -ixoff. Otan frikseis, mporeis na to ksanaenergopoihseis me
      stty ixon ixoff.

  (b) Tha parathrhseis oti sthn konsola, h XOFF katastash fainetai apo to oti
      to lampaki tou Scroll Lock sto plhktrologio einai anammeno. Mantepse
      poio plhktro mporeis na xrhsimopoihseis ws antikatastash tou DC3/DC1.
      :-)

>   Allo: sta X, an patiso Ctrl-Alt-F? gia na pao se alli consola, otan gyrizo
> den epistrefei se graphics mode, opote anagkazomai na skotoso ton X-Server.
> Pos mporo na ksanaguriso sta X?

  H konsola ap'opou ksekinhses X einai text-only. To XFree86 gyrizei se
katastash grafikwn thn prwth axrhsimopoihth konsola (= thn prwth pou den
exei getty h allo programma na trexei ws controlling process). Pare tis
konsoles mia mia kai tha thn breis.

  An, opws sto diko mou systhma, h teleftaia axrhsimopoihth konsola
"epipleei" (sthn Vennea kymainetai apo /dev/tty7 ws /dev/tty11), mporeis na
pieseis to XFree86 na xrhsimopoihsei mia sygkekrimenh konsola. Fysika prepei
na tou eksasfaliseis oti den yparxei kapoio programma pou na thn thelei!

  To parapanw einai kapws kakh idea an trexeis panw apo enan XServer sto
idio X display (px merikes fores trexw enan 16-bpp server kai enan 8/24-bpp
server gia na treksw programmata pou trexoun mono sta 8bpp h gia ray-tracing
(POVRAY :-) ).

  Nai, mporeis na exeis panw apo enan X server taftoxrona. To X einai
prwtokolo, oxi GUI. :-)

>   Episis, exo valei sto disko kato apo to /usr/src ena allo kernel (tis seiras
> 2.1.x). Ti prepei na kano tora gia na mporo na ton kano compile kai na ton
> xrisimopoihso?

  Ti ennoeis? Mpaineis sto directory, kaneis config kai compile ton kernel,
bazeis to image se kapoio boliko shmeio kai enhmerwneis to LILO.

  Tips: (a) Mhn ksexaseis na kaneis reconfig/update to LILO. Den einai
asteio dystyxws.

        (b) Mhn sbhseis to palio sou kernel image! Ftiakse ena kainourio
entry sto LILO (kati san linux-new -- proswpika protimw ekdoseis kernel,
opws 2.0.24 klp).

Alexios Chouchoulas          '88    ,88'   ,88'     alexios at vennea.demon.co.uk
The Unpronouncable One      ,o88oooo88ooooo88oo,              axc at dcs.ed.ac.uk