FYI: Xaw3d

Alexios Chouchoulas alexios at vennea.demon.co.uk
Thu Apr 3 03:22:34 EEST 1997

On Wed, 2 Apr 1997, Christofer Karatzinis wrote:

> blah blah blah... ola kala kai ola wraia. Alla auto to Xaw (libXaw.so.*)
> ti einai?

  Se polla sygxrona Unices exeis shared objects, h shared libraries, h
dynamically loaded libraries (DLL). Fainetai oti to arxeio einai library
epeidh ksekinaei me "lib". :-)  To oti einai shared library fainetai apo
to .so. Meta to .so. akolouthei h ekdosh tou. Ta X libraries exoun kai ena X
apo mprosta.

  To libXaw einai to _A_thena _W_idget set library. Periexei ton kwdika pou
xeirizetai kai emfanizei ta "widgets" twn arxikwn X apo to MIT. Gia ta
widgets milhsan ki alloi kai ta eipan kai kalytera. Na prosthesw mono oti
widget shmainei kati san "marafeti". An xrhsimopoieis Object Oriented
orologia, ena widget einai ena object pou emfanizei kati sthn othonh sou.

  Ta widget sets einai h ylopoihsh enos GUI katw apo X (ws gnwston to X
einai prwtokolo, oxi GUI -- to GUI to xtizeis panw apo to X). To AW einai to
prwto kai xeirotero se look'n'feel: prospathei na mimithei to leitourgiko
twn Mac tou '85-'86, alla xwris foberh epityxia. Alla gnwsta GUIs (mporeis
na exeis programmata apo panw apo ena widget set taftoxrona panw sthn othonh
sou -- px netscape, workman kai xcalc):

  1. Athena Widget Set (epanalambanomai epanalambanomai): xterm, xman,
     xcalc, klp.

  2. Sun OpenLook Widget Set (to GUI onomazotan Open Windows): workman.

  3. Motif, apo thn OSF. Emporiko. Gnwstotero programma pou to xrhsimopoiei
     einai to Netscape (version<4).

  4. Athena 3D. Gi'afto  milhse kapoios allos. Basika einai to Athena Widget
     Set me peiragmeno mono to look'n'feel. To apotelesma einai poly omorfo
     an kathiseis na to rythmiseis. Kai ta xeirotera applications ksafnika
     deixnoun pio thelktika.

  5. Athena 3D + XPM. Hack of a hack of the Athena Widget Set. :-)
     Yposthrizei XPM texture mapping se OLA ta widgets. Dhladh mporeis na
     exeis diaforetika textures gia ta koumpia, gia ta menou, gia ta forms,
     klp klp. Glykouliko, an den to parakanei kaneis me diaforetika
     textures.

> PS: Egw (dystyxws) twra douleuw se ena Sun (oxi linux).

  E, baltou Linux-sparc. :-)  Ektos ki an to Sun sou einai 3/xx.

> Alla apo oti kserw se epipedo X, ta pragmata einai sxedon idia.

  Akribws idia. Ta X einai idia pantou, asxeta apo thn platforma. Gi'afto
den exoun to gnwsto prothema "MS-". :-)

Alexios Chouchoulas          '88    ,88'   ,88'     alexios at vennea.demon.co.uk
The Unpronouncable One      ,o88oooo88ooooo88oo,              axc at dcs.ed.ac.uk