[I18NGR] Συντομεύσεις

Jennie Petoumenou epetoumenou at gmail.com
Sat Jul 25 16:17:34 EEST 2009

Αυτές είναι οι σημειώσεις για το
GNOME<http://wiki.ubuntu-gr.org/Wiki/Translation/Upstream/Gnome>(όπου
χρησιμοποιείται το _)

Ο λόγος ύπαρξης του underscore (σύμβολο _ )

Ο χαρακτήρας underscore χρησιμοποιείτε για να καθορίσει τις συντομεύσεις
πληκτρολογίου που θα χρησιμοποιηθούν με το πρόγραμμα. Για παράδειγμα για το
μενού "_Βοήθεια", κάποιος χρήστης της εφαρμογής αντί να χρησιμοποιήσει το
ποντίκι, μπορεί να πάει στο μενού με το πληκτρολόγιο πατώντας ALT - Β. Αν
ήταν "Β_οήθεια" θα πατούσε ALT - O.
Στην ελληνική μετάφραση ενός μηνύματος που περιέχει underscore δεν το
διατηρούμε αναγκαστικά στην ίδια θέση με το αντίστοιχο αγγλικό μήνυμα αλλά
στη βέλτιστη τοποθεσία για εμάς. Προσπαθούμε να βάλουμε το underscore στο
ελληνικό γράμμα που βρίσκεται στην ίδιο πλήκτρο με το αντίστοιχο αγγλικό
γράμμα. Παράδειγμα: "_Paste" -> "Ε_πικόλληση". *Δεν βάζουμε ποτέ underscore
μπροστά από τονισμένο χαρακτήρα*. Αν δεν υπάρχει αντιστοιχία ανάμεσα σε
ελληνικό και αγγλικό χαρακτήρα, βάζουμε το underscore εκεί που νομίζουμε πως
είναι καλύτερα. Αν αλλάξουμε το πλήκτρο που χρησιμοποιείται από το αγγλικό
μήνυμα, ελέγχουμε πως δεν υπάρχει άλλο στοιχείο μενού στο ίδιο μενού της
εφαρμογής που να χρησιμοποιεί το ίδιο πλήκτρο συντόμευσης.

Γενικά, προτιμάται το πρώτο γράμμα της λέξης ή το σύμφωνο της συλλαβής που
τονίζεται.