[I18NGR] oscommerce και ελληνικά

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Wed May 2 01:57:28 EEST 2007

On Wednesday 02 May 2007 00:52, Dimitrios 'sehh' Michelinakis wrote:
> Proton, tha ithela na ekfraso tin prosopiki mou gnomi gia to
> oscommerce: ine mia malakia, ena tragiko software, mia silogi apo
> php lamogies. Se kamia periptosi den tha to protina.

Τεσπα, πέρα από το αν είναι μαλακία ή όχι, ίσως και να είναι, δε θα το
κρίνω εγώ αυτό, αλλά είναι ελεύθερο λογισμικό. Έχεις την επιλογή να
το χρησιμοποιήσεις ή όχι. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ που είχα κάνει
τη μετάφραση πριν από 2-3 χρόνια για το OSC δεν το χρησιμοποιώ πλέον
γιατί είναι unmaintained και δε βλέπω να αλλάζει η κατάσταση. Από την
άλλη, είναι ίσως το μοναδικό που έχει τόσα πολλά modules και είναι
τόσο configurable, ΑΝ έχεις ψάξει τα υπόλοιπα. Τώρα τη λέξη "λαμογιά"
πως την κόλησες σε software, είμαι περίεργος να το μάθω.

> Ejigo lipon oti, stin PHP4 ta UTF-8 den ipostirizonde apo default,
> prepi na trexis ta "Multibyte String Functions". Gia paradigma, den
> kanis strlen(), alla kanis mb_strlen(). Distixos prepi na kanis
> recompile tin PHP apo tin arxi gia na exis aftin tin dinatotita,
> alios DEN PEZI ME UTF8!! (ektos kai an kanis
> utf8_decode/utf8_encode sta panda)

για να είμαστε σωστοί, αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Στην πραγματικότητα
μπορείς να έχεις ένα "σχεδόν" λειτουργικό utf8 site με php4/mysql,
αρκεί να έχεις αρκετά μεγάλα μεγέθη πεδίων στη βάση δεδομένων, ώστε
να χωράνε τα utf-8 strings. Δοκίμασέ το, απλά τα strlen() θα σου
βγαίνουν λάθος. Η php απλώς bytes τυπώνει, οπότε αν ο apache σου
είναι "σερβίρει" UTF-8 και ο browser σου εμφανίζει UTF-8, τότε θα
βλέπεις κανονικό UTF-8 κείμενο. Αν το string handling σου γίνεται στη
βάση και όχι στην php -και η βάση είναι UTF-8-, δε θα έχεις ιδιαίτερο
πρόβλημα. Κατά τα άλλα συμφωνώ, βάλε php5 και γλυτώνεις τελείως το
πρόβλημα για πάντα.

Όσον αφορά το αρχικό πρόβλημα, μην ξεχνάμε ότι *πρέπει* απαραίτητα να
υπάρχει υποστήριξη για ελληνικά locales στο σύστημα -ας μην είναι
επιλεγμένο ως default- και καλό θα ήταν το default locale να είναι
οπωσδήποτε UTF-8. (σε γλυτώνει να πρέπει να κάνεις setlocale() όλη
την ώρα.

Κώστας