[I18NGR] Απόδοση nameserver

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Fri Apr 13 16:35:18 EEST 2007

On Friday 13 April 2007 14:53, Vasileios Giannakopoulos - Βασίλειος
Γιαννακόπουλος wrote:
> Μα ρε παιδιά γιατί καθόμαστε και το ψυρίζουμε το θεμα; Διακομιστής
> εναντίον Εξυπηρετητή!
> Τι είναι αυτά; λες και θα ασχοληθεί κανείς για την ακριβή τεχνική
> ορολογία, λες και νοιάζεται κανείς! Το μόνο που καταφέρνουμε είναι
> να κάνουμε τους ανθρώπους να μπερδεύονται! Δείτε και την πολιτική
> των άλλων γλωσσών, παράδειγμα της αγγλικής. Δεν προσπαθούν να
> χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές λέξεις για κάθε τι διαφορετικό
> αλλά απλές και εύκολες και κατανοητές. Μην πουμε παραδείγματα τώρα,
> νομίζω ότι η λέξη joystick τα λέει όλα...
> [...]

Αυτό το σκεπτικό είναι που αποτρέπει τους χρήστες και όχι η ακριβής
λέξη που θα χρησιμοποιηθεί. Εννοώ το "λες και θα ασχοληθεί κανείς για
την ακριβή τεχνική ορολογία, λες και νοιάζεται κανείς". Ναι,
ασχολούνται κάποιοι και ναι, νοιάζονται. Αν εσύ γουστάρεις μια
μπασταρδεμένη γλώσσα στον υπολογιστή σου, ένα άθλιο μείγμα αγγλικών
και ελληνικών, κανένα πρόβλημα, έχεις κάθε δικαίωμα να το επιλέξεις.
Αλλά, αν κάποιος κάθεται και το ψάχνει και το συζητάει και ρωτάει τις
γνώμες άλλων που επίσης το ψάχνουν, απλώς γιατί θέλουν να είναι όσο
το δυνατόν πιο σωστοί και να μην αδικήσουν καμία από τις δύο γλώσσες,
τότε εσύ τι πρόβλημα έχεις;

Τώρα, δεν απαντάω αποκλειστικά σε σένα, αν και μου την έσπασε το ύφος
σου. Υπάρχει λόγος ύπαρξης και για τις δύο λέξεις, όπως και είπε ο
Σπυρός. Οποιαδήποτε ασυμφωνία πρέπει να συζητείται και όποια απόφαση
παίρνεται καλό -για όλους, και κυριότερα για τους χρήστες- να
υιοθετείται από όλους τους μεταφραστές. Δεν είναι "η δικιά μου ή
δικιά σου λέξη" αλλά καλό θα ήταν να αποφευχθούν τυχόν διαφωνίες.

Κώστας

ΥΓ. Για του λόγου το ακριβές, στο Debian χρησιμοποιείται
επίσης "διακομιστής ονομάτων", ο όρος είχε συζητηθεί αρκετά παλιότερα
και η κοινά αποδεκτή απόφαση [1] ήταν ο διαχωρισμός που ανέφερε ο
Σπύρος.

[1] <200311282212.hASMC2eC085549 at bsdshell.dyndns.org>