[I18NGR] Υποστήριξη Ελληνικών στο Ubuntu Edgy Eft (6.10 Beta)

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Sat Sep 30 18:28:56 EEST 2006

Καλησπέρα,

εν όψει της κυκλοφορίας του Ubuntu 6.10, είπα να δοκιμάσω πόσο καλά
παίζει η υποστήριξη των ελληνικών του.

Γι' αυτό κατέβασα και δοκίμασα το Kubuntu 6.10 Beta (Edgy Eft) - Desktop

Η υποστήριξη είναι σωστή, απλώς παρατήρησα 2-3 πραγματάκια που θα
μπορούσαν να αλλάξουν ώστε να είναι ακόμα πιο newbie-friendly και να
εγκαθίστανται τα ελληνικά εξ ολοκλήρου από την εγκατάσταση:

1. Αρχικές προϋποθέσεις είναι να διαλέξει κανείς Ελληνική γλώσσα στο 1ο
βήμα της εγκατάστασης και Ελληνική διάταξη πληκτρολογίου στο 3ο βήμα
της εγκατάστασης (με το γραφικό Ubiquity).

Εδώ έχω να παρατηρήσω πως στο 6.06 αν διάλεγες Ελληνικά στο 1ο βήμα,
αυτομάτως διάλεγε Ελληνική διάταξη και στο 3ο. Στο 6.10, ανεξάρτητα του
τί θα διαλέξεις στο 1ο βήμα, η διάταξη στο 3ο είναι από default US
English.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αν κάποιος ξεχαστεί και πατήσει Ελληνικά στο 1ο
βήμα και μετά next next next, χωρίς να αλλάξει τη διάταξη, θα προκύψει
μια εγκατάσταση από την οποία θα λείπει το "us,gr" στο xorg.conf.

Εγώ θα πρότεινα οι ρυθμίσεις στα βήματα 1 και 3 να γίνουν όπως στο 6.06,
η 1η ρύθμιση να επηρεάζει και τη 2η.

Έχω την εντύπωση πως άλλαξε αυτή η συμπεριφορά επειδή πλέον το Ubiquity
(installer) λαμβάνει υπόψιν του πρωτίστως το keymap που έχει επιλέξει
κανείς μέσω των boot επιλογών του casper (live cd), επομένως επειδή εγώ
bootάρω το live σύστημα όπως είναι (δε με νοιάζει το keymap στο live
cd), γι' αυτό η ρύθμιση στο 3ο βήμα της εγκατάστασης παραμένη κολλημένη
στο US English.

2. Στο εγκατεστημένο σύστημα που προκύπτει (έχοντας επιλέξει Ελληνική
γλώσσα και Ελληνική διάταξη πληκτρολογίου) δεν έχει μπεί αυτόματα το
"XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle" στο xorg.conf με αποτέλεσμα να μην
υποστηρίζεται BY DEFAULT το switching στα groups του XKB.

Στο 6.06 αυτό το option έμπαινε αυτόματα.

3. Για το kubuntu ειδικά υπάρχει το bug του ότι το ubiquity φέρνει και
εγκαθιστά από το δίκτυο το language-pack-gnome και όχι το
language-pack-kde, με αποτέλεσμα το εγκατεστημένο σύστημα που προκύπτει
να είναι κατά 90% στα Αγγλικά.

4. Όταν τελειώνει η εγκατάσταση, βγαίνει το μήνυμα "Τώρα πρέπει να
επανεκκινήσετε" και 2 κουμπιά-επιλογές: "επανεκκίνηση τώρα", "συνέχιση
χρήσης του Live CD".
Τα κουμπιά είναι ανάποδα, δηλαδή για να ΜΗΝ κάνει κάποιος reboot, πρέπει
να πατήσει αυτό που λέει να κάνει reboot.

Τσέκαρα το el.po στο ubiquity source μήπως ήταν οι μεταφράσεις ανάποδα,
αλλά δεν είναι.

Αυτά σε γενικές γραμμές. Επειδή μπήκα στο τρυπάκι, θα δοιμάσω επίσης το
Ubuntu Edgy Eft - Desktop και το Kubuntu Edgy Eft Alternate
Installation. Αν έχω άλλες παρατηρήσεις θα σας τις στείλω.

Κάποια επιπλέον links όπου έχω κάνει commit τα σχόλιά μου είναι:

https://wiki.kubuntu.org/EdgyEft/Beta/Kubuntu/Feedback
https://wiki.kubuntu.org/KubuntuEdgyKnownProblems
https://launchpad.net/bugs/63145
https://launchpad.net/bugs/42202