[I18NGR] Προβλήματα με εμφάνιση ψιλής και δασείας

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Thu Oct 12 16:04:21 EEST 2006

On Thu, 2006-10-12 at 11:30 +0300, Αλέξανδρος Διαμαντίδης wrote:
> [...]
> U+0313 COMBINING COMMA ABOVE και U+0314 COMBINING REVERSED COMMA ABOVE.
> Τα νεκρά πλήκτρα δεν αντιστοιχούν σε κανένα χαρακτήρα, αλλά σε keysym
> που αντιπροσωπεύουν λειτουργίες του πληκτρολογίου. Ας πούμε, η ίδια
> διαφορά υπάρχει και ανάμεσα στα keysym dead_acute και U0301. Το πρώτο
> είναι ένα σύμβολο πλήκτρου λειτουργιας, όπως πχ. τα Home, Pause,
> F1, Caps_Lock, κλπ. Το δεύτερο είναι ένα σύμβολο όπως τα a, Α, alpha,
> ALPHA, period, 1, κλπ., που αντιστοιχεί σε πλήκτρο που παράγει
> χαρακτήρες που συνήθως καταλήγουν σε κάποια ροή κειμένου.

Έχεις δίκιο σε αυτό. Το κομμάτι που παραθέτω πρέπει να ξαναγραφτεί
καλύτερα ως

 Change from
   key <AC10> { [ dead_acute, dead_horn ] };
   key <AC11> { [ dead_grave, dead_ogonek ] };
   key <AC10> { [ dead_acute, U1000313 ] };
   key <AC11> { [ dead_grave, U1000314 ] };

Στο αρχείο Compose (en_US) (θα) υπάρχουν αναφορές όπως
<U1000313> <Greek_alpha> : "ἀ" U1F00 # GREEK SMALL LETTER ALPHA WITH
PSILI

Έτσι, όταν ο χρήστης πατήσει ̓, δεν θα εμφανιστεί τίποτα διότι ξεκινά
ακολουθία που υπάρχει στο αρχείο Compose. Όταν πατήσει α, θα εμφανιστεί
ἀ. Αν πατήσει (π.χ.) β, θα εμφανιστεί ̓β.

Δεν γνωρίζω πότε μπήκε η αλλαγή αυτή (100000 + Uxxxx) για το διαχωρισμό
των keysyms (dead keys) και Unicode χαρακτήρων.

> [...]
> αρκεί κάποιος να ανοίξει ένα σχετικό bug στο Bugzilla του
> Freedesktop.org (bugs.freedesktop.org) (με Product: xorg, Component:
> Protocol/Core) και να το υποστηρίξει κατάλληλα.
>
> Θα μου πεις, τι το λες και δεν το κάνεις. Πιστεύω ότι αν ξεκινήσει
> κάποιος αυτή την ιστορία, θα πρέπει να κυνηγήσει και όλες τις
> ασυμβατότητες που θα προκύψουν και τις αλλαγές που θα χρειαστούν (στο X,
> στο GTK+, σε διάφορα FAQ και κείμενα οδηγιών, κλπ). Μια διαδικασία που
> θα αργήσει να τελειώσει. Αν το δεις συνολικά δεν είναι και τόση πολλή
> δουλειά, αλλά για να πω την αλήθεια βαριέμαι...

Πράγματι, είναι τυπικό φαινόμενο στην Ελλάδα όταν κάνει κάποιος και ένα
μικρό πράγμα, υπάρχει εκείνη η απαίτηση για συνεχή ̔υποστήριξἠ.

Σίμος