[I18NGR] synantisi gia to $100 laptop - praktika kai lista ergasion

Dimitris Korbetis korb at uth.gr
Mon May 29 19:32:31 EEST 2006

Panagiotis Sidiropoulos wrote:
[...]
> Βάσει προηγηθείσας απάντησης εκ μέρους του κου Κορμπέτη, το πρόβλημα αφορά περισσότερο τη μηχανή της ορθογραφικής διόρθωσης παρά το λεξιλόγιο στο οποίο βασίζεται. Παρόλα αυτά μπορώ να σας πω ότι πρόκειται για μία Βάση Δεδομένων της ελληνικής γλώσσας (σύγχρονης και κλασσικής) στην οποία περιέχονται οι ρίζες των λέξεων και οι τύποι τους, το κλιτικό σύστημα κάθε λέξης δηλαδή, μαζί με επιπλέον γραμματικού ενδιαφέροντος πληροφορίες και τις απαραίτητες συσχετίσεις μεταξύ των πληροφοριών (μπορείτε να το δοκιμάσετε online χωρίς περιορισμούς)
. !
>  Δεν γνωρίζουμε τι απαιτείται για την ορθογραφική διόρθωση, ένας κατάλογος λέξεων (ριζών και τύπων) αρκεί;

> Όσον αφορά τη Βάση Δεδομένων, επιτρέψτε μου να σας δώσω μία τελική απάντηση αφού με ενημερώσετε για το τι απαιτείται να σας παράσχει η ΜΑΤΖΕΝΤΑ, π.χ. έναν κατάλογο όλων των τύπων των λέξεων χωρίς συσχετίσεις;

Ναι αρκεί ένας απλός κατάλογος, Απ όσο γνωρίζω στη μορφή που είναι τώρα
ελληνικό αρχείο (δεν χρησιμοποιεί κανόνες) αυτό που χρειάζεται είναι μια
λίστα με σωστές λέξεις. Ο επίσημα ειδικός σε θέματα *spell είναι ο Steve
Stavropoulos ο οποίος έχει και τον τελευταίο λόγο.
(κάνω CC και στο ispell at math.upatras.gr)

> [...]
>
> Επιτρέψτε μου να θέσω ακόμη ένα ζήτημα, την www.live-pedia.gr. Λόγω της γλώσσας, της αρχικής σχεδίασης του περιεχομένου της και του ελληνικού ενδιαφέροντος θεματολογία είναι πολύ χρήσιμη στους μαθητές (μας το μεταφέρουν οι γονείς αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές), στις σχολικές εργασίες τους κ.λπ. Πέραν από τη χρήση της εγκυκλοπαίδειας που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε, πιθανώς να μπορεί να αξιοποιηθεί αμεσότερα σε σχέση με τον υπολογιστή 100$, σκεφτείτε το, π.χ. να συνοδεύεται ο υπολογιστής με ένα cd-rom; (προβλέπεται σχετική μονάδα;)

Η live-pedia είναι πραγματικά εκπληκτική !!!! και πάλι μπράβο και
συγχαρητήρια. Τα $100 laptops θα έχουν ασύρματη δικτυακή σύνδεση πράγμα
που σημαίνει οτι δεν είναι απαραίτητο το CDROM για να έχει ένας μαθητής
πρόσβαση στη live-pedia. Μπορεί πχ να φιλοξενείται στο server του
σχολείου, στο σχολικό δίκτυο ή σε κάποιο server στο ίντερνετ. Ετσι και
πιο απλή θα είναι η πρόσβαση αλλά και πιο ενημερωμένη η εγκυκλοπαίδεια.

Δ.