[I18NGR] Εξελληνισμός και Ubuntu Linux

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Sun Mar 12 10:49:47 EET 2006

On Sunday 12 March 2006 02:51, Simos Xenitellis wrote:

> Αυτό είναι θετικό για το λόγο ότι μας δίνει χρόνο για να διορθώσουμε
> τυχόν σφάλματα στη διανομή,
> που να έχουν σχέση με τα ελληνικά.

Υπάρχουν γνωστά προβλήματα με τα ελληνικά και τη διανομή ? Σου είναι
εύκολο να τα συνοψίσεις και να τα ανεβάσεις κάπου ? (π.χ. να τα
στείλεις με mail εδώ ή σε κάποιο wiki, ή σε κάποιο blog).

Όχι μόνο bugs (με λίγο "σκάλισμα" βρήκα αυτό:
https://launchpad.net/people/ubuntu-el-testers/+subscribedbugs),
αλλά και άλλου είδους προβλήματα με τα ελληνικά (αν υπάρχουν).

> β. Η ρύθμιση γραφή ελληνικών φαίνεται να δουλεύει κατά το τυπικό
> τρόπο που περιγράφουμε στο
> http://www.gnome.gr/writing/

Portoguese Brazilian ? Πόσο δύσκολο είναι να φτιαχτεί ένα που να δείχνει
ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ για τα ελληνικά ?

Βέβαια, κοίτα, υπάρχει και ένα άλλο θέμα (το οποίο το γνωρίζεις).
Εντάξει, αυτό είναι ο εύκολος gnome τρόπος για τους χρήστες.

Από εκεί και πέρα, για να είναι σωστή η υποστήριξη μιας διανομής για
ελληνικά, δεν αρκεί να έχει το gnome control panel ....
Πρέπει:

α) Να είναι σωστά εγκατεστημένα τα locales
β) Να είναι σωστά εγκατεστημένα τα fonts
γ) Να είναι σωστά εγκατεστημένα τα X.org (π.χ. να μή λείπει το
οποιοδήποτε Compose από τη θέση του ...)

δ) Για X.org 6.9.0/7.0 προς το παρόν θα πρέπει να έχουν γίνει compiled
είτε με κάποιο κατάλληλο patch, είτε η διανομή να παρέχει το
xkeyboard-config (όπως μας ενημέρωσε ο Sergey).

ε) ίσως και κάτι άλλο που μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή ....

Μήπως πρέπει να γραφτεί ένα "howto: Πώς οι εκάστοτε distro-testers να
ελέγχουν την ποιότητα της L10N/I18N υποστήριξης της διανομής που
δοκιμάζουν ?"

Διότι πρέπει να γίνεται έλεγχος τόσο σε "low level", όσο και σε πολύ
high level: τα βοηθητικά εργαλεία/configuration tools για τον χρήστη,
αν η διανομή έχει επιλογές στον installer και πόσο καλά
δουλεύει/ενεργοποιεί τα ελληνικά αυτός κ.α. ....

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)