[I18NGR] qt-x11-opensource-4.1.3 BUG?

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Mon Jun 12 12:01:32 EEST 2006

* Leonidas Vomvoridis [2006-06-12 00:52]:
> Νομίζεις θα μπερδεύονταν οι Έλληνες χρήστες linux άμα το πληκτρολόγιο
> έβγαζε 37e αντί για semicolon στο "Q", και 387 για άνω τελεία στο shift-ς ;

Εγώ νομίζω πως ναι... Πρώτα-πρώτα, υπάρχουν ήδη ένα σωρό ελληνικά κείμενα
που χρησιμοποιούν το U+003B ως ελληνικό ερωτηματικό, και ακόμα κι αν
αλλαχτεί τώρα το ελληνικό πληκτρολόγιο, θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι
να αρχίσουν να το χρησιμοποιούν όλοι. Έτσι κι αλλιώς λοιπόν, για λόγους
συμβατότητας με τα υπάρχοντα δεδομένα θα πρέπει να περαστεί το patch που
έστειλες.

Επιπλέον, σχετικά με τις ισοδυναμίες του Unicode για το ελληνικό
ερωτηματικό και την άνω τελεία, ακόμα κι αν διαφωνεί κάποιος μ' αυτές,
από τη στιγμή που υπάρχουν στο πρότυπο πρέπει να θεωρούνται δεδομένες -
σύμφωνα με την πολιτική σταθερότητας του Unicode δεν πρόκειται να
αλλάξουν.

Τέλος, αν γράφεις ελληνικά σε κάποια προγραμματιστική εφαρμογή (C,
shell, perl κλπ.) και σου ξεφύγει κάποιο ελληνικό ερωτηματικό αντί για
αγγλικό semicolon, θα έχεις προβλήματα που ενδεχομένως να δυσκολευτείς
να καταλάβεις που οφείλονται - οι περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού
υποστηρίζουν μόνο χαρακτήρες ASCII στο συντακτικό τους.  Με την άνω
τελεία δεν υπάρχει βέβαια αυτό το πρόβλημα, καθώς δεν ξέρω κάποια γλώσσα
προγραμματισμού που να τη χρησιμοποιεί.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr