[I18NGR] metafrasi tou "deprecated"?

Nikos Platis nplatis at di.uoa.gr
Mon Jun 5 23:13:40 EEST 2006

O/H Dimitris Glezos έγραψε:
> Έχει πέσει ακόμη και σε εξετάσεις για νέα ελληνικά. Μου θυμίζει το
> "τηλεομοιότυπο".. :)

Δεν νομίζω ότι ο συσχετισμός είναι πολύ εύστοχος: το «τηλεομοιότυπο»
είναι νέα λέξη που φτιάχτηκε για να καλυφθεί η έννοια του fax και, καθώς
είναι και μεγάλη σε μήκος, μας ξενίζει αρκετά. Ας σκεφτούμε όμως ότι και
το «τηλέφωνο» κάποτε ήταν καινούργια λέξη!

Αντίθετα, το «παρωχημένος» είναι υπάρχουσα λέξη (καθόλου παρωχημένη,
κατά τη γνώμη μου!) και δεν με ξενίζει καθόλου να την ακούω και, πολύ
περισσότερο, να την βλέπω γραμμένη (και, προς Θεού, δεν είμαι και πολύ
μεγάλος!)

Πιστεύω ότι οι μεταφράσεις των προγραμμάτων δεν πρέπει να μεταφέρουν την
ευκολία του καθημερινού, προφορικού λόγου, αλλά μπορούν να συμβάλλουν
στην καλύτερη εξοικείωσή μας με τη γλώσσα μας...

Nikos Platis                                  e-mail: nplatis at di.uoa.gr
Department of Informatics                        tel: +30 210-727-5106
University of Athens                             fax: +30 210-727-5114

"The empires of the future are the empires of the mind." - W. Churchill