[I18NGR] Ερωτήσεις ορθογραφίας (KDE)

Spiros Georgaras sngeorgaras at otenet.gr
Thu Oct 6 18:54:15 EEST 2005

On Thursday 6 October 2005 18:29 Efthimios Mavrogeorgiadis wrote:

> Έχεις τη σωστή εντύπωση. Συχνά υπάρχει ορθογραφική σύγχυση μεταξύ της
> προστακτικής ενεστώτα (ζητείτε) και της προστακτικής αορίστου (ζητήστε).

Τώρα μπήκαμε στα βαθιά... :)
Δυστυχώς και τα λίγα που έμαθα στο σχολείο τα ξέχασα με το πέρασμα του χρόνου.
Αν μη τι άλλο, η ενασχόλησή μου με τον εξελληνισμό θα με κάνει να (ξανα)μάθω
να γράφω σωστά. :)

Πρέπει να πω, ότι το συγκεκριμένο λάθος είχε επισημανθεί σε παλιότερη συζήτηση
- δυστυχώς δε θυμάμαι πότε και από ποιον...

> Το τελικό ν εμφανίζεται όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από φωνήεν,
> στιγμιαίο σύμφωνο (κ, π, τ, μπ, ντ, γκ, τσ, τζ) ή διπλό γράμμα (ξ, ψ).

Οπότε τα παρακάτω είναι τα σωστά:
  Αυτήν την επιλογή
  Αυτήν τη γνώση

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του
και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται
πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε «εμείς».