[I18NGR] komma/teleia sto ari9mhtiko plhktrologio

Τα πάντα ρει ta_panta_rei at flashmail.com
Wed Jun 15 00:41:45 EEST 2005

Spiros Bolis [14/06/2005]:
Η δυνατότητα υπάρχει ήδη. Μπορεί να ενεργοποιηθεί προσθέτοντας τις γραμμές

  # στα ελληνικά η τελεία του αριθμ. πλ/γίου να παράγει κόμμα
  xmodmap -e 'keycode  91 = KP_Delete KP_Decimal KP_Delete comma'

στο αρχείο /etc/X11/Xsession ή στο αντίστοιχο προσωπικό αρχείο
($HOME/.Xsession).

Κατά τη γνώμη μου, η χρήση του προσωπικού αρχείου είναι καλύτερη επειδή
αυτό μπορεί να προστεθεί στο "σκελετό" αρχείων που τοποθετούνται
αυτόματα στον αρχικό κατάλογο του χρήστη, όταν αυτός δημιουργείται κι
έτσι να ενεργοποιείται/απενεργοποιείται η δυνατότητα αυτή κατά τη
βούληση του χρήστη.

Από την άλλη η τροποποίηση της "el" διάταξης πληκ/γίου είναι τεχνικά
ορθότερη, γιατί επιτρέπει την _επιλεκτική_ ενεργοποίηση της δυνατότητας
για τις πλατφόρμες pc/mac/κλπ _μόνον_, ενώ αφήνει τα πληκ/για άλλων
αρχιτεκτονικών, που ίσως δεν έχουν αριθμητικό τμήμα (πχ.  PDA, οθόνες
αφής κλπ), ανέπαφα...

> kai meta otan metafereis dedomena se kapoio episthmoniko software apo to
> openoffice poy katalabainei (?) regional settings me komma na ginetai to
> ela na deis

Η ορθή χρήση του κόμματος για διαχωρισμό ακεραίου / δεκαδικού μέρους
στους αριθμούς από τα προγράμματα του openoffice δεν έχει σχέση με τη
διάταξη του πληκτρολογίου: κάποιος μπορεί να γράψει στα ελληνικά το
χίλια (1.000,00) είτε χρησιμοποιώντας είτε αγνοώντας το αριθμητικό τμήμα
του πληκτρολογίου.

Το ότι άλλα επιστημονικά προγράμματα δεν διαβάζουν τις τοπικές ρυθμίσεις
δεν είναι πρόβλημα που θα πρέπει να λύσει του openoffice. Ως λύση
ανάγκης μπορεί κανείς να τρέξει πχ. το oocalc σε (τροποποιημένο)
περιβάλλον μη-ελληνικών (παίζοντας με τα LANG=en, LC_ALL=C κλπ.)
και να εξάγει τα δεδομένα για περαιτέρω χρήση από άλλα προγράμματα
σε μορφή ΧΧΧΧ.ΥΥ που αυτά αναγνωρίζουν.

Σε ένα ελληνοποιημένο περιβάλλον το "πρόβλημα" δεν είναι μόνο του openoffice
για να "λυθεί" εκεί, αλλά γενικότερο. Π.χ.

$ awk 'BEGIN{printf "%.2f\n", 1000}'
1000,00
$ printf "%.2g" 1000
1000,00

Σε αρχεία εντολών φλοιού (πχ. για δημιουργία περιλήψεων από αρχεία καταγραφής)
που χρησιμοποιούν κατά κόρον awk/perl/sh εκφράσεις, το πρόβλημα μπορεί
να παρουσιαστεί σε ανύποπτα σημεία...