Μονοτονικό σε GTK+ εφαρμογές, αναθεώρηση πολυτονικού (Ήταν: Re: [I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia)

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Tue Jul 12 02:07:26 EEST 2005

Την Mon, 11 Jul 2005 18:01:38 +0100,ο(η) Simos Xenitellis
<simos74 at gmx.net> έγραψε/wrote:

> Ack.
> Νομίζω ότι στο τελικό κείμενο πρέπει να γράψουμε ότι "έχετε το νέο
> πολυτονικό
> αν η έκδοσή σας του X.org είναι νεώτερη του χχ.ψψ".
Ναι, και να συμπληρώσουμε: "κάντε κλίκ εδώ για να δείτε πως θα ρυθμίσετε
ένα παλιότερο σύστημα..."
> Σε αυτά που λέμε τώρα δίνουμε βαρύτητα στο πολυτονικό αν και το
> μονοτονικό χρειάζεται λίγη αγάπη.
> Για παράδειγμα οι τελικοί χρήστες δεν γνωρίζουν θέματα όπως η άνω
> τελεία, τα ελληνικά εισαγωγικά, κτλ.
Ναί, μάλλον χρειαζόμαστε και κάποιο αντίστοιχο για μονοτονικά

> ... ... ...
> Χμμ, περίπλοκο. Ο τελικός χρήστης δεν πρέπει να διατηρεί προσωπικά
> αρχεία ρυθμίσεων.
> Πρέπει να επιλέγει πολυτονικό και να δουλεύει πολυτονικό. Το ίδιο για
> μονοτονικό, που
> είναι και το πιο συχνό. Αν υπάρχουν κάποια προβληματάκια ή επιπλέον
> επιλογές, τότε
> πρέπει να επιλέξουμε αυτήν που θεωρούμε (=θεωρείς) πιο σωστή και την
> τοποθετούμε.
Ναί, αυτό λέω και γώ. Μπορούμε να δίνουμε κάποια επιπλέον δείγματα των
αρχείων ρυθμίσεων για "απαιτητικούς" χρήστες, αλλά τα βασικά πρέπει να
δουλεύουν άμεσα.

> Το variant που κάνουμε αυτήν την στιγμή το ονομάζουμε "monopolytonic",
> που είναι λίγο περίεργο.
> Είμαι της θέσης να αντικαταστήσουμε το υπάρχον "polytonic" με το
> "monopolytonic".
>
> Για το θέμα του gtk+ έχω κάποια προβλήματα στην δοκιμή του αλλά αυτό θα
> το δούμε μετά την
> ενημέρωση του X.org.

> Δεν γνωρίζω για αυτό. Ποιες γραμματοσειρές είναι κατάλληλες;
> Πάντως οι τελικοί χρήστες μπορούν να γράφουν σε πολυτονικό τώρα, μιας
> και η γραφή θα είναι σωστή (ως data),
> και στο μέλλον πιστεύουμε ότι θα έχουμε σωστές γραμματοσειές;
Υπάρχουν γραμματοσειρές που έχουν απλά σχεδιασμένο κάθετο τον τόνο
στα τονούμενα γράμματα του μονοτονικού, ή στα τονούμενα κεφαλαία ως βαρεία,
αλλά υπάρχουν ακόμα και γραμματοσειρές που έχουν άλλο σύμβολο σε ένα τονι-
σμένο γράμμα του μονοτονικού κι άλλο στο ίδιο του πολυτονικού.
Αυτό είναι λάθος και με βάση τις οδηγίες του unicode, αφού υποτίθεται
ότι πρέπει τα σχετικά σύμβολα να ταυτίζονται.

Η Tahoma των windows είναι ένα πολύ καλό τέτοιο παράδειγμα (προς αποφυγή),
δοκιμάστε (βάζοντας πολυτονικό πληκτρολόγιο στα win):
; + α (που βγάζει μονοτονικό ά) και q + α (που βγάζει πολυτονικό ά).
Απλώς απαράδεκτο!
(φυσικά στα win, αντί να λύσουν το πρόβλημα, απλά πρόσθεσαν ένα νεκρό
πλήκτρο qQ για την οξεία του πολυτονικού!!!!)

> Αυτά μπορούν να μπουν στις παρατηρήσεις της τεκμηρίωσης.
Και ίσως συνοδευόμενα από κάποια επιπλέον αρχεία και οδηγίες για
"απαιτητικούς χρήστες".

Κώστας