[I18NGR] polytonika

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Tue Jul 5 00:33:23 EEST 2005

Την Mon, 4 Jul 2005 12:22:46 +0300,ο(η) Nick Niktaris
<niktaris at freemail.gr> έγραψε/wrote:

> Μάλλον είμαι offtopic αλλά με  την κουβέντα που έγινε για την
> άνω τελεία κτλ. Αναρωτήθηκα πόσο "συμβατά" είναι τα πολυτονικά στο
> Linux σε σχέση με τα Windows?
> Οι συνδυασμοί πλήκτρων που χρησιμοποιεί η MS είναι
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;el;GR750052
>
>  και από όσο γνωρίζω προτείνει και η magenta.

Η πρότασή μου αναφέρεται στη "βασική ιδέα" της συμβατότητας.
Δηλαδή, παντού έχουμε την ψιλή και τη δασεία στο '" πλήκτρο.
Επίσης όλοι οι συνδυασμοί ακολουθούν το βασικό κανόνα ότι όπου υπάρχει
για παράδειγμα ψιλή-βαρεία στο ίδιο πλήκτρο υπάρχει η δασεία-βαρεία με
χρήση shift. Δηλαδή κάθε συνδυασμός με ψιλή έχει με shift τον ίδιο
συνδυασμό
με δασεία.

Επίσης παντού έχουμε περισπωμένη και υπογεγραμμένη στο [{
Ακόμα μακρό και βραχύ είναι στο ίδιο πλήκτρο.
Συμβατότητα με το μονοτονικό πάλι είναι να έχουμε τόνο και διαλυτικά στο ;:
όπως είναι και σε όλα τα πολυτονικά.

Το τρέχον πολυτονικό πληκτρολόγιο του linux είναι ασύμβατο με όλα τα
παραπάνω,
και η ιδέα είναι ότι με το νέο προτεινόμενο πληκτρολόγιο ο καθένας που έχει
συνηθίσει κάποιο άλλο πολυτονικό (ή το μονοτονικό) πληκτρολόγιο θα μπορεί
πολύ εύκολα να το συνηθίσει και να το αγαπήσει, αφού βασίζεται στην ίδια
λογική:
Δηλαδή, αντί να πατήσει / για ψιλή-οξεία θα πατήσει το ' (όπου έχει
συνηθίσει
την ψιλή) και το ; (όπου έχει συνηθίσει την οξεία), που είναι ακριβώς αυτό
που
λέει και η λογική. Και διευκολύνει και θα "μας πουν κι ευχαριστώ"!
Ενώ τώρα που του έχουμε την ψιλή στο " και τη δασεία στο :, τον αναγκάζουμε
να ξεμάθει όλα όσα ξέρει: και το μονοτονικό (τόνο,διαλυτικά), και που είναι
η ψιλή και η δασεία, και-αφού τα μάθει όλα αυτά-να μάθει και να τα
συνδυάζει!

ΥΓ:
Για άλλη μια φορά λέμε ότι ο λόγος που τα windows και οι παλιότερες
γραφομηχανές διαφέρουν τόσο πολύ είναι ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να
βάζουν συνδυασμούς πολλών νεκρών πλήκτρων για ένα σύμβολο, οπότε
χρησιμοποιείται ένα νεκρό πλήκτρο ανά συνδυασμό τόνου-πνεύματος κλπ.