[I18NGR] Re: ΕΛΥΘΗ: FreeSansBold και υποστήριξη ελληνικής γλώσσας (lang el)

Γεώργιος Ε. Κυλάφας gkyla at telecom.ntua.gr
Thu Dec 15 15:45:06 EET 2005

Την Τετάρτη 3 Νοε 2004 14:28, Panayotis Katsaloulis έγραψε:

> Nai, exeis dikio se ayto. [...]
>
> [Από άλλο mail του Παναγιώτη στο ίδιο νήμα]
> Gia na katalaboyn kai oi ypoloipoi, gyrw ston Maio/Ioynio persi eixe
> bgei mia ekdosh twn freefont poy eixan swsth yposthri3h twn ellhnikwn,
> toso sta monotonika oso kai sta polytonika. Pros to telos toy
> kalokairioy eginan kapoia send sto freefont project kai oi tonoi phgan
> "alloy", opote h9elan dior9wsh. Prin ginei omws ayth h dior9wsh epese
> o server poy htan ta fonts kai exei meinei etsi h katastash na
> ekkremei.

Λοιπόν, με την καινούργια έκδοση των freefonts
(http://savannah.nongnu.org/forum/forum.php?forum_id=4160) που κυκλοφόρησε
στις 6 Δεκεμβρίου 2005, το πρόβλημα με τα ελληνικά στην FreeSansBold _δεν
υφίσταται πλέον_! Ευχαριστώ όλους όσους βοήθησαν και ιδιαίτερα τον Παναγιώτη
Κατσαλούλη, που βλέπω στο Changelog της καινούργιας έκδοσης ότι έκανε πολλά
commits σε σχέση με τους ελληνικούς χαρακτήρες.

Όσον αφορά, πάντως, τα υπόλοιπα προβλήματα με τους τόνους της unstable έκδοσης
που αναφέρονται παραπάνω, δεν μπορώ να ξέρω εάν λύθηκαν. Το μόνο που μπορώ να
πω είναι ότι μου φαίνεται πως ο τόνος είναι πιο πλαγιαστός, σαν να είναι
οξεία.

Δυστυχώς, όμως, υπάρχει και ένα καινούργιο πρόβλημα: στην καινούργια έκδοση
όλα τα γράμματα (λατινικά και ελληνικά) φαίνονται πολύ πιο αραιά κατά την
κατακόρυφο, σαν να καταλαμβάνουν ψηλότερο "κουτάκι", χωρίς να έχει αλλάξει το
φαινόμενο μέγεθός τους. Ένα παρόμοιο φαινόμενο έχω ξαναδεί όταν θέτω:
set guifont=-b&h-lucida\ sans\
typewriter-medium-r-normal--12-0-0-0-m-0-iso10646-1 στον gvim.
(μόνο αυτήν τη γραμματοσειρά και μόνο σε αυτήν την κωδικοποίηση!).

Το έχει παρατηρήσει και άλλος αυτό; Μήπως να ανοίξω καινούργιο bug στο
freefont project;

--
Γεώργιος Ε. Κυλάφας