http://www.debian.gr online

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Mon Dec 6 10:33:16 EET 2004

Καλησπέρα, μετά από αρκετές εβδομάδες beta-testing και προσθήκης
περιεχομένου, νομίζω ότι μπορούμε πλέον να το ανακοινώσουμε...

Ακόμη έχει πολλά πράγματα που θέλω να βάλω μέσα, αλλά εν καιρώ.

Βασικά, δεν θα είναι site γενικά για open source αλλά ειδικά και μόνο
για το Debian και μάλιστα το Debian στην Ελλάδα και ακόμη πιο
συγκεκριμένα για υποστήριξη των Ελλήνων χρηστών του Debian. Οπότε δεν
τίθεται θέμα ανταγωνισμού με άλλα ήδη υπάρχοντα sites (ellak.gr,
hellug, κλπ).

Ποιος είναι ο λόγος; Οι περισσότεροι νέοι Έλληνες χρήστες (για
οποιοδήποτε λειτουργικό από macos, windows, linux κλπ) θέλουν να
γνωρίζουν ότι υπάρχουν άτομα που μιλάνε τη γλώσσα τους ώστε να ξέρουν
που μπορούν να βρούν υποστήριξη. Για τη MS αυτό ισχύει γιατί το 90%
πλέον έχουν Windows, αλλά για όλα τα υπόλοιπα λειτουργικά αυτό δεν
είναι τόσο απλό. Οπότε φτιάξαμε το site για το debian, και
τουλάχιστον αυτό είναι αρκετά προφανές για τους περισσότερους, δηλ.
"για να δούμε έβαλα Debian, ωχ δε δουλεύει το τάδε, που να ρωτήσω;
debian.org? Χμ, πολύπλοκο φαίνεται, για να δοκιμάσω το .gr, α ωραία
παίζει.". Και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος ύπαρξης. Υποστήριξη
στους Έλληνες χρήστες του Debian.

Γιατί να μην έχουμε λίστα στο ίδιο το Debian, όπως και οι υπόλοιπες
χώρες, π.χ. debian-greek-users at lists.debian.org; Γιατί
α) δεν υπάρχει η κρίσιμη μάζα (ακόμη) για να γίνει δεκτό το αίτημα
β) είναι ήδη υπερφορτωμένος ο listserver,
γ) γιατί το web είναι πιο άμεσο για πολλούς νέους χρήστες.

Φυσικά δεν αποκλείεται να συνυπάρχουν στο μέλλον αυτά.
Προς το παρόν όμως, δημιουργήσαμε αυτό το site με σκοπό να βοηθήσουμε
τους Έλληνες χρήστες που θέλουν να δοκιμάσουν το site.

Λίγα λόγια για το site:

* Είναι βασισμένο στο Drupal, ένα αρκετά απλό στη χρήση αλλά δυνατό
σύστημα CMS.
* Κατά την εγγραφή δε ζητάει και το ΑΦΜ που έχω δει σε άλλα site, το
μόνο που χρειάζεται είναι μια διεύθυνση email.
* Είναι εξελληνισμένο (αν και μου έβγαλε την πίστη...)
* Παρέχει τη δυνατότητα συζητήσεων (φορουμ), δημοσκοπήσεων, άρθρων
αλλά και πιο περίπλοκων περιεχομένου (τα οποία το drupal αποκαλεί
"βιβλία"), όπως το Debian FAQ και προσεχώς το Skolelinux FAQ (στα
TODO ακόμη)
* Προσφέρει τη δυνατότητα για σχόλια σε οποιοδήποτε περιεχόμενο,
ανώνυμα ή επώνυμα (σαν το slashdot).
* Είναι ελαφρύ και αρκετά εμφανίσιμο...

Λοιπόν, επειδή τα πολλά λόγια είναι περιττά, θα το εκτιμούσαμε αν το
δοκιμάζατε και μας στέλνατε σχόλια στη διεύθυνση website at debian.gr,
για το τί λείπει, τι δε δουλεύει κλπ. Αλλά το πιο σημαντικό κατά τη
γνώμη μου δεν είναι ο τρόπος παρουσίασης του περιεχομένου, αλλά το
ίδιο το περιεχόμενο, γι' αυτό και θα το εκτιμούσαμε ακόμη περισσότερο
αν δημιουργήσετε οι ίδιοι περιεχόμενο :-)

Φιλικά,

η ομάδα που έφτιαξε/φτιάχνει το site:

(με αλφαβητική σειρά για να μη ρίξω κανέναν :-)
Φάνης Δρόσος
Θοδωρής Καρκούλης (ναι ο 2ος DD)
Κωνσταντίνος Μαργαρίτης
Αστέρης Μασουράς

και ευχαριστώ τον Γιάννη Δαρμή για το λογότυπο! :-)