Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Wed Dec 3 20:16:14 EET 2003

Konstantinos Margaritis wrote:
> Αναρωτιέμαι... δεν έχουμε τη μοναδική γλώσσα που παίρνει τόνους, π.χ.
> Γαλλικά, Γερμανικά, Τσέχικα, Τούρκικα, Σκανδιναβικά, κλπ, όλες αυτές
> χρησιμοποιούν το λατινικό αλφάβητο αλλά έχουν προσθέσει διάφορα
> στοιχεία "τονισμού" (δε ξέρω πώς αποκαλούνται κανονικά), accents,
> umlauts. Πώς χρησιμοποιούν αυτοί το google? Δηλαδή έχει την ίδια
> βαρύτητα η λέξη skårgärden με την skargarden?

Ναι, ξέρω λίγα γερμανικά και έπαιξα με αυτά στο google. Τα διαφοροποιεί.

Εκεί όμως καλά κάνει και τα διαφοροποιεί, ακριβώς επειδή χρησιμοποιούν
λατινικό αλφάβητο. Π.χ., δες αυτό:

Searched the web for müller.   Results 1 - 10 of about 2,860,000
Searched the web for muller.   Results 1 - 10 of about 1,270,000
Searched the web for muller site:de.   Results 1 - 10 of about 35,600.
Searched the web for müller site:de.   Results 1 - 10 of about 1,840,000

Το ίντερνετ έχει κατά βάση αγγλικά. Αν εκμηδενίσει το google τους τόνους
στους λατινικούς χαρακτήρες, τότε η αναζήτηση θα φέρνει αποτελέσματα από
όλες τις γλώσσες που χρησιμοποιούν λατινικούς χαρακτήρες. Εκεί θα γίνει
πραγματικά μπάχαλο.

Τα ελληνικά από την άλλη, έχουν μοναδικούς χαρακτήρες που δεν συναντάμε
σε άλλη γλώσσα. Έχουμε ολόδικό μας encoding, ενώ οι υπόλοιποι άλλοι
μοιράζονται ένα. Παρόλαυτα, φέρονται στα ελληνικά με τον ίδιο τρόπο με
τους άλλους. Κάτι που δεν θα έπρεπε να ισχύει...

> Παραπονιόμαστε κι εμείς... φαντάσου να πρέπει να φτιάξεις το google
> για κινέζικα...

Χμμ, ο Διαμαντίδης ξέρει γιαπωνέζικα... Αλέξανδρε ακούς; Τι παίζει με αυτά;

- Γιάννης Στοΐλης