Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Tue Dec 2 07:59:57 EET 2003

Panayiotis Christodoulou wrote:
>    Αν οι αλλαγές που προτείνονται δεν θα επιτρέπουν στους Έλληνες ή και
> ξένους χρήστες τού Ίντερνετ να κάνουν αναζήτησι μέσω της *ελληνικής*
> σελίδας τού «Google» σε άλλες μορφές τής *ελληνικής* παρά μόνο σε μία,
> τότε αυτό προσωπικά το θεωρώ απαράδεκτο.
>
>    Επίσης πρέπει να σημειώσω ότι η αναζήτησι με πολυτονικό σύστημα αφορά
> και άλλα κείμενα εκτός των αρχαίων, αν και τα τελευταία είναι φυσικά τα
> σημαντικότερα στην συγκεκριμένη περίπτωσι.
>
>    Τέλος, πιστεύω ότι είσαι κατάλληλος να εκφέρης γνώμη για τα αρχαία
> ελληνικά αφού είσαι Έλληνας. Απλώς, ίσως, δεν θεωρείς ιδιαίτερα
> [...]

Απλά είμαι ρεαλιστής. Νομίζω ότι είναι *αδύνατο* να πείσουμε το google
να μας συμπερθεί ξεχωριστά. Σε αυτή την περίπτωση, προκειμένου να
βελτιώσουμε την ελληνική αναζήτηση, ίσως είναι καλύτερα να κόψουμε τα
πολυτονικά, από το να μην ασχοληθεί καθόλου μαζί μας το Google.

Και στο κάτω κάτω, όπως τόνισε κάποιος, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί
είναι τόσο κακό να σταματήσουν να διαφοροποιούντε τα διάφορα πολυτονικά
σύμβολα; Αυτό που έκανε το Google μεγάλο και τρανό, είναι η δυνατότητά
του να βρίσκει βελόνες στα άχυρα. Σε κάθε αναζήτηση, ακόμα και σε
απλούστατες γλώσσες όπως είναι τα Αγγλικά, το google ξέρει τι ψάχνεις
και το ανεβάζει πάνω πάνω. Και αυτό δεν το κάνει με τεχνητή νοημοσύνη,
ούτε με τηλεπάθεια. Το κάνει με μεθόδους άσχετες με γλωσσικά στοιχεία.
Γιατί νομίζετε δηλαδή αυτό το πράγμα να χαλάσει;

Λέω ότι μάλλον δεν είμαι το κατάλληλο άτομο, επειδή δεν χρησιμοποιώ
πουθενά πολυτονικά, αν και Έλληνας.

- Γιάννης Στοΐλης