Anagki gia ananewmeno elefthero elliniko lejiko gia programma elegxoy orthografias

Simos Xenitellis simos74 at gmx.net
Thu Feb 7 14:54:32 EET 2002

Την Τετ, 06-02-2002 στις 23:50, ο/η Alexios Zavras έγραψε:
> Simos Xenitellis wrote [edited]:
> > O skopos tou parontos einai na ziti8ei boitheia apo tin parousa lista se
> > sygkekrimena shmeia, an einai dynaton, gia thn kalyteri anaptiji tou
> > lejikou.
>
> OK, na ti kserw kai ti mporw na kanw egw:
>
> a) mporw na rwthsw ton Diomhdh gia to status toy project
>     poy epeblepe (poy htan to A).

ack.

> b) To OpenOffice, ektos apo "spell" prepei na exei ki alla
>     gia Ellhnika.  Basika hyphenation, proairetika thhsayro.

Sxetika me to "hyphenator" tou OpenOffice:
"ALTLinux hyphenator is based on libhnj library by Raph Levien. It uses
TeX hyphenation dictionaries with small corrections. Currently supported
languages are russian and english."
Phgh: http://whiteboard.openoffice.org/lingucomponent/hyphenator.html
H synartisi pou perigrafeis parakatw (d) se ti glwssa einai grammeni;
Endexete na mporei na metatrapei sti morfi pou zitaei to OpenOffice;
Stin parapanw selida dinete to "e-mail" tou "Project leader" tou
OpenOffice hyphenator.

Sxetika me to "Thesaurus" tou OpenOffice:
"This project started by searching for and finding a synonym list for
English (US) that was compatible with the OpenOffice.org licensing and
then using that list and some simple software to develop a thesaurus for
OpenOffice.org. The thesaurus is rough in form but does exist and
function. The next steps are to find similar wordlists for other
languages and/or develop a community effort to create such synonym
lists."
Phgh: http://whiteboard.openoffice.org/lingucomponent/thesaurus.html
Mexri stigmis exei ginei elaxisti douleia sto "thesaurus", opote den
pistevw oti einai prwti proteraiotita.

> c) An to StarOffice xrhsimopoiei INSO, pragmati ayta den einai diathesima.
> d) Exw grapsei mia hyphenation function (poly kalh :-), th xrhsimopoiw
>     sto groff moy, thn eixa dwsei kai sto Nisus gia Macintosh.
>     Me xara na th balw kai sto OpenOffice, alla thn teleytaia fora
>     poy milhsa me toys typoys moy eipan oti to interface pros to paron
>     einai thammeno, kai opoy nanai tha ginei exposed gia na kollhsoyn
>     eykola tetoioy eidoys functions.  Apo ta ChangeLogs mallon ayto
>     den exei ginei akoma.

Sti selida
http://whiteboard.openoffice.org/lingucomponent/hyphenator.html
anaferete mia diadikasia metaforas tou "hyphenation" tou LaTeX.
Isws se boithisei sti metafora ths synartisis sou, h opoia prepei na
einai grammeni se "troff".

> e) Exw epishs mia oloklhrh library gia xeirismo Ellhnikwn,
>     kai eimai poly periergos na dw ti kanei to OpenOffice sxetika,
>     mia poy ISO-C lib einai poly ftwxh gia ta Ellhnika.
>     Den exw aytapates: tha'nai poly dyskolo na doylepsei swsta
>     (oyte to MSWord den ta katafernei).
> f) Mia poy kati gnwstoi foithtes ftiaksane ena search engine (gia Ellhnika),
>     poy perieixe crawler (fysika), mporw na rwthsw mhpws exoyn hdh
>     kammia word list.  Dedomenoy oti exoyme kanei indexed olo
>     to Ellhniko internet (h mallon tis basikes synektikes synistwses toy),
>     pisteyw oti tha exoyn mazepsei pragma...  [h ergasia eixe
>     pio poly prosanatolismo se apodosh aksiopistias, alla
>     h prwth ylh exei mazeytei].

Apo antallagi e-mail me ton Evripidi (ispell.source.gr), einai poly
shmantiko to lejiko na proeerxete apo elegmeni pigi opws h efimerida TO
BHMA. Sthn efimerida afti ka8ws kai se alles, eidikoi ("human")
diorthotes elegxoyn ta keimena prin typo8oun.
To megalo problima me ti dimiourgia lejikou gia elegxo orthografias
einai i syllogi megalou ari8mou lejevn oi opoies einai orthografika
orthes. An h phgh tvn lejevn den einai elegmeni (=proerxete apo to WWW),
tote ta paidia tou ispell.source.gr 8a exoun tromera megalo problima
ston elegxo tis orthografias.

Ws ek toutou, dio piges 8a mporousan na einai ta *.dolnet.gr i
*.enet.gr.

> g) Alles listes leksewn, fysika, mporoyn na ftiaxtoyn apo alla
>     prwtogenh stoixeia: bibliothhkes, ekdoseis, klp.  Tha rwthsw
>     toys diaforoys gnwstoys.  Kserei kaneis amesa ton k. Mpampiniwth
>     gia to leksiko toy, h na ton proseggisw egw mesw tritoy ?

Apo tetoio lejiko mporei kapoios na ejagei efkola tis lejeis-orous ka8ws
kai to 8isauro-sinonima.

> Simo, metefere ayta sthn allh lista, an nomizeis oti tha bohthhsoyn,

Efxaristw poly. Kanw cc: stin i18ngr.

Filika,
simos